חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

סכנה ברשת: אפליקציות חדשות מכילות תכנים בוטים

 

בעיריית ראשון לציון מבקשים להעלות את המודעות לאפליקציות שסוחפות את בני הנוער ומכילות תכנים שאינם מתאימים לגילם. הדיאלוג ברשתות עשוי לעבור למפגש במרחב הפיזי ומציבים את הילדים והנוער בפני סכנה לתקיפה מינית. ניתן לפנות למוקד הסיוע 105 בכל נושא של פגיעה בקטינים ברשת

 

הורים - פיקחו עיניים ושימו לב לאפליקציות החדשות של ילדיכם בטלפונים הניידים. אפליקציות חדשות החלו לצבור תאוצה ומכילות תכנים בוטים שאינם הולמים את גילם ואף מסכנים אותם.

ברשות למאבק באלימות, אלכוהול וסמים בעיריית ראשון לציון יוצאים בקריאה להורים להגביר את הערנות סביב התכנים שאליהם נחשפים ילדיהם.

באפליקציות House Party ,OmeTV ,Omegle ,Chatrandom עולים תכנים שכוללים העלאת תמונות בעירום מלא / חלקי. ברשות מזהירים כי בחלק מהמקרים המפגשים עשויים לעבור למרחב הפיזי ומציבים את הילדים והנוער בפני סכנה לתקיפה מינית. חשוב לזכור, כאשר ילדים נמצאים בבית מול מסך המחשב או הנייד, הם מתנהלים בעולם וירטואלי עם כללים ומאפיינים משלו, יש להעביר מסר לילדים שעליהם להפעיל שיקול דעת לפני צילום והפצה של תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני.

ילדים, בני נוער, הורים, אנשי מקצוע וכלל הציבור יכולים לפנות למוקד הסיוע 105 בכל נושא של פגיעה בקטינים ברשת : דיווח על פגיעות פליליות ברשת כמו: סחיטה, איומים, התחזות, הימורים ומרמה. דיווח על מקרי חירום ומצבי מצוקה כמו: פגיעות מיניות ברשת, זנות, מעשה מגונה, אונס או ניסיון לאונס והטרדות מיניות וכן בריונות ברשת שכוללת ביוש, נידוי, חרם ובקשת עזרה בהסרת תכנים פוגעניים.  

ראש העירייה, רז קינסטליך : "אנו משקיעים רבות בהסברה למניעת מקרים של פגיעה מינית, בריונות ומעשים פליליים דרך הרשת. כמו כן אנחנו פועלים בשטח, אם במערכת החינוך העירונית ואם בחינוך הא-פורמלי ומעניקים סט כלים להתמודדות עם תכנים פוגעניים ומסכנים וזאת בתקווה למגר את התופעה המדאיגה".  

כזכור, בראשון לציון החלה לפעול תוכנית חדשה להתמודדות עם בריונות ברשת. בית הספר הרב-תחומי למנהיגות וניהול והמיזם "לשון הרע לא מדבר אליי" מובילים תוכנית, ובמסגרתה נבחרת קבוצה של תלמידי תיכון מהגימנסיה הריאלית שעוברים הכשרה מקיפה, לאחר מכן, הם מכשירים את "מלאכי הרשת" בבית הספר היסודי ניצנים שתפקידם למנוע בריונות, הטרדות ומעשים פליליים ברשת.

 

למידע ופרטים נוספים >>>

https://www.gov.il/he/departments/child_online_protection_bureau

או חייגו 105

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים