חיפוש
 
לדף הבית >>     מכתבים למערכת >>

בזכות מי העירייה החליטה להתקין מערכות סולאריות בעיר

 

אבי אלבז: בזכות פניות שלנו, ראש העיר החליט לקדם התקנת מערכות סולאריות על גגות בנינים ציבוריים בעיר

 

הודעה כגתובה של אבי אלבז לתושבי העיר: אנו שמחים להודיע לתושבי מודיעין-מכבים-רעות שלאחר מאמצים רבים, פניות, כתבים והצעות לסדר, מאז אוגוסט 2017, הצלחנו לשכנע את ראש העיר לפעול לטובת התקנת מערכות סולאריות במגרשי חניה, ובמוסדות ציבור, בדיוק כפי שדרשנו במהלך 3 השנים האחרונות.

בחודש אוגוסט 2017 שלחנו אל ראש העיר ביבס מכתב שבו דרשנו לבטל לאלתר את ההוראה לאסור התקנת מערכות סולאריות, לטובת התדמית של מודיעין כעיר מתקדמת, ולאפשר לתושבים להתקין מערכות סולאריות ולעבור לחשמל חכם מהשמש, למענם ולמען שאר תושבי העיר. באופן לא מפתיע, לא קיבלנו התייחסות כלשהי מראש העיר.

ימים אחדים לאחר מכן, שלחנו אל ראש העיר שאילתה שבה ביקשנו לדעת האם וכיצד העירייה יוזמת, מקימה ומעודדת התקנת מערכות סולאריות בעיר ? במכתב ארוך, ראש העיר ענה בשורה ורבע בלבד שיש גגות סולאריים ב- 13 בתי ספר (לא ידוע כמה מ"ר), שמייצרים הכנסה של 550 אלף ₪, ופירט באריכות שהעירייה התקינה תאורת לדים ברחבי העיר.

ראש העיר לא התייחס לשאלה כיצד העירייה, יוזמת, מתכננת ומקימה מערכות סולאריות במקומות ציבוריים, ובמקביל כיצד העירייה מעודדת את תושבי העיר להתקין מערכות סולאריות על הגגות, יחד עם עיצוב ושמירת מראה הגגות, כחלק מהפעילויות הנדרשות להתייעלות וחיסכון בחשמל, מניעה וצמצום מקסימלי של זיהום האוויר בעיר ?

באוקטובר 2017, שלחנו אל ראש העיר הצעה לסדר שבה דרשנו מהעירייה לתכנן ולהציע לתושבי העיר בשכונות הקיימות ובשכונות החד=D7ות שילוב של מערכות סולאריות על הגגות להפקת חשמל נקי וזול, יחד עם עיצוב ושמירת מראה הגגות. בנוסף ובמקביל, דרשנו שהעירייה תיזום, תתכנן ותתקין מערכות סולאריות במקומות ציבוריים – הקמת גגונים קלים בכל מגרשי החניה הציבוריים בעיר, כשעל הגגונים יותקנו פנלים סולאריים, על גגות מבני הציבור בעיר, בתי הספר, גני ילדים וכו’, לייצור והפקת חשמל ירוק והכנסה של מיליוני ₪ לעירייה. ראש העיר והקואליציה האוטומטית שלו דחו את הצעתנו. 

בחודש מאי 2019 שלחנו אל ראש העיר הצעה לסדר שבה דרשנו שהעירייה תיזום, תתכנן ותתקין בשכונות הקיימות ובשכונות החדשות הצללה בגני השעשועים, ובמקביל תיזום, תתכנן ותתקין מערכות סולאריות על גגות של מוסדות ציבור, בתי הספר, גני ילדים, גגונים קלים בכל מגרשי החניה הציבוריים בעיר, כשעל הגגונים יותקנו פנלים סולאריים וכו’, לייצור והפקת חשמל ירוק והכנסה של מיליוני ₪ לעירייה.

גם כאן, ראש העיר והקואליציה האוטומטית שלו דחו את הצעתנו.

ביום ראשון בתחילת השבוע (28/07/2020), הגשנו הצעה לסדר להתקין מערכות סולאריות במגרשי החניה ועל גגות מוסדות ציבור בעיר, אך ההצעה לא עלתה בישיבת המועצה השבוע מכיוון שהיו הצ=ות לסדר נוספות של הקואליציה.

בתאריך 30/06/2020 שלחנו אל ראש העיר ביבס מכתב נוסף שבו דרשנו להתקין מערכות סולאריות במגרשי החניה ועל גגות מוסדות ציבור בעיר.

הבאנו כדוגמה את המועצה המקומית תל שבע (כ- 20,000 תושבים), פרסמה באמצע יוני 2020, מכרז לתכנון, הקמה, הפעלה, שירות ותחזוקה של מערכות סולאריות בישוב.

כמו"כ, הבאנו כתבה שפורסמה בעיתון מעריב בסוף השבוע האחרון על עיריית אשדוד שבה ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי מוביל את הקו הירוק ואת האפשרות לייצר חשמל דרך פאנלים סולאריים במשך שנים רבות.

עיריית אשדוד חתומה על אמנת האקלים של ’פורום ה־15’ באיכות חיים וסביבה וגם במסגרת האיחוד האירופי, והתחייבה לעשות צעדים ופעולות להפחתת גזי החממה.

פרויקט הפאנלים הסולאריים שמתבסס על אנרגיית השמש, יכניס כסף רב לעיריית אשדוד ויופנה בחזרה לקהילה. 

סיעת ’מודיעין חופשית’ תמשיך להוביל גם את הקו הירוק שהוא חלק ממגמה עולמית לצמצום גזי החממה ולשימוש נרחב באנרגיית השמש, ותמשיך להציע לעירייה לאמץ תוכניות ופרויקטים שיהפכו את מודיעין-מכבים-רעות לעיר ירוקה.

בברכה,

סיעת ’מודיעין חופשית’ במועצת העיר  

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים