חיפוש
 
לדף הבית >>     הורים וילדים >>

איך לגרום לבני לישון מוקדם?

 

תושבת העיר פונה למעיין אטיה, מדריכת שינה ויועצת הורים, בשאלה: ”שלום מעיין, הילד שלי בגיל 7, מסרב לישון לפני השעה 9-10 בלילה. כל הילדים של חברותיי הולכים לישון גג ב8. הוא מאוד ”היפר”. מה ניתן לעשות, איך להרגיל אותו לישון מוקדם יותר. אני יודעת שזה חשוב לשם ההתפתחות שלו, תודה”. לתשובת המומחית- כנסו...

 

איך לגרום לבן 9 לישון מוקדם 

שלום לך,

כפי שרמזת בשאלה, עניין השינה סובב סביב הרגלים. העניין בהרגלים, שצריך ללמד אותם. בכדי שנוכל להעביר ולהבהיר לילד שלנו את הגבול שלנו ומה המסר שלנו, הגבול והמסר חייבים להיות קודם כל ברורים לנו ההורים.
לכן, שלב ראשון הייתי מציעה להיות שלמים עם זה שאתם רוצים לעשות שינוי וללמד אותו ( או יותר נכון להציב גבול ) שהולכים לישון בשעה שמונה בערב. דרך אגב, פחות בגלל שאצל אחרים הולכים לישון בשעה הזאת , אלא בגלל שאתם רוצים שבשיה שמונה הוא ילך לישון .
את כל רוטינת הערב ( ארוחת ערב, מקלחת ) הייתי מתחילה בסביבות שבע, מורידה גירויים שיכולים להמריץ ולהקפיץ, עושה ״אווירה״ של הולכים לישון. ובתור התחלה יהיה מה יהיה בשעה שמונה הוא נכנס לחדר להתארגן לדינה. גם אם בחדר הוא עדיין עסוק בדברים שלו זה בסדר, אבל בחדר, לאט לאט ההרגל של להיכנס לחדר בשעה שמונה יהפוך להיכנס לחדר בשעה שמונה כדי ללכת לישון.
חשוב להבין שכשמדובר בללמד הרגלים ו לנציב גבולות הכל צריך להיות הצורה הדרגתית ולא בבת אחת.

בהצלחה

יש לכם עוד שאלות למעיין אטיה - מדריכת הורים ויועצת שינה? כנסו!
054-2182170

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים