חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

עוד צעד בחזרה המדורגת לשגרה: גני הילדים נפתחו היום

 

אתמול, ראשון 10.5 חזרו לפעול גם גני הילדים בעיר, כאשר על פי נתוני מנהל החינוך נפתחו כל ילדי הגנים. את פני הילדים קיבלו הגננות והסייעות הנרגשות, חלקם התקבלו עם בלונים מקושטים ושלטים המברכים על חזרתם לגן. 

 

אתמול, ראשון 10.5 חזרו לפעול גם גני הילדים בעיר, כאשר על פי נתוני מנהל החינוך נפתחו כל ילדי הגנים. את פני הילדים קיבלו הגננות והסייעות הנרגשות, חלקם התקבלו עם בלונים מקושטים ושלטים המברכים על חזרתם לגן. על אף שבשל הנחיות משרד הבריאות, נפרדו ההורים מילדיהם בכניסה לגן, ניכר היה כי הייתה אווירה נעימה ורגועה וצוותי הגנים היו ערוכים לקבלת הילדים בחום ואהבה, לאחר חודשיים בהם שהו בביתם.

גני הילדים פועלים בחלוקה לשתי קבוצות קבועות (קפסולות) כאשר לאחר פניות רבות של הורים, הנחה ראש העיר, חיים ביבס לבצע את ימי החלוקה לקבוצות באופן המיטיב ככל הניתן עם התאקלמותם של הילדים, ועם חזרתם של ההורים לשוק העבודה. כך שקבוצה ראשונה נמצאת בגן בימי ראשון ושני, קבוצה שנייה בימי רביעי וחמישי, כאשר ישנה רוטציה בין הקבוצות בימים שלישי ושישי.

עוד הנחה ראש העיר, חיים ביבס להפעיל את הגנים העצמאיים במתכונת צהרונים, במקום יום החופש בל"ג בעומר, 12.5. זאת גם כן על מנת להקל על חזרתם של ההורים לשוק העבודה ועל הסתגלותם של הילדים. את פני הילדים בל"ג יקבלו סייעות בגנים ביום זה עד השעה 14:00. משעה 14:00 יפעלו הצהרונים בגנים אלו עד השעה 16:00. חשוב להדגיש כי לגן בל"ג בעומר מגיעים רק ילדי הקפסולות שאמורים היו ללמוד ביום זה.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות לצמצום התפשטות נגיף הקורונה, מקפידים כלל הגנים על ניקיון יסודי בסוף כל יום בדגש על משטחים כמו ברזים, כיורים ואסלות. ארוחות הגן מובאות על הילדים בקופסאות אוכל כדי למנוע הזנה משותפת וכל קבוצה מתחלקת לתתי קבוצות בשטח הגן ובחצר. בנוסף, צוותי הגנים קיבלו מהעירייה ערכות עם ציוד מגן לכל איש צוות, ובהן כפפות, מסכות שקף ומסכות חד פעמיות ובקבוקי אלכוג’ל.

הצהרונים חוזרים

לאחר כמעט חודשיים, צהרוני בתי הספר לכיתות א’-ב’ והחט"צים וצהרוני הגנים ישובו גם הם השבוע לפעילות. בבתי הספר ביום שני, ובגני הילדים ביום שלישי. בעמותת סחלבים שמפעילה את הצהרונים נערכים בימים אלו לפתיחה על פי המתווה ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

כידוע, מרכז השלטון המקומי, משרד החינוך ומשרד האוצר הגיעו להסכם בנוגע להפעלת הצהרונים, לאחר שבתחילה ניתן מימון שאפשר את פתיחתם רק ברשויות באשכולות 5-1. ראש העיר ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס הוביל את דרישת ראשי הרשויות למימון הפעלת הצהרונים לכלל הרשויות המקומיות בישראל.

הצהרונים בבתי הספר לכיתות א’-ב’ ובחטיבות הצעירות ייפתחו ביום שני הקרוב 11/5/2020 ויפעלו בין השעות 13:00 - 16:00. המתווה שגובש לא כולל בשלב זה צהרונים לכיתות ג’. ביום שלישי, חופשת ל"ג בעומר, לא יתקיימו לימודים ולא יפעל צהרון.

הצהרונים בגני הילדים ייפתחו ביום שלישי 12/5/2020 בשעה 14:00 ויפעלו עד לשעה 16:00. כאמור, בל"ג בעומר יפעלו הגנים על ידי סייעות העירייה עם סיוע של צוותי הצהרונים. הצהרון, לילדי הצהרונים יפעל החל מהשעה 14:00.

בעמותת סחלבים שמפעילה את הצהרונים נערכים לקלוט את הילדים והדגישו כי בחודש מאי לא בוצע חיוב עבור הצהרון. מחיר הצהרון בתקופת הקורונה יקבע לאחר קבלת המתווה המלא. הודעה בנושא תשלח להורים לרבות התייחסות בדבר זיכוי/חיוב בגין חצי חודש מרץ.

חיים ביבס  ״אנחנו ערוכים ונרגשים לקבל את פני הילדים בצהרונים עוד השבוע. הממשלה אישרה כעת את דרישת הרשויות למימון הפעלת הצהרונים ובזאת התקדמנו צעד משמעותי לקראת חזרה לשגרה תוך ראייה של טובת המשפחות מתוך התחשבות בנטל הכלכלי הכבד שמגיע לאחר תקופה מורכבת למיליוני הורים״.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים