חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

היוזמה של התלמיד המחונן: יצור מסיכות מגן

 

היוזמה המדהימה של התלמיד המחונן: במקום השתתפות באליפות הארץ ברובוטיקה, ייצור של מסכות מגן לצוותים הרפואיים

 

תלמיד ממרכז למחוננים רון ורדי בראשון לציון היה אמור להתמודד בשבוע האחרון באליפות הארץ ברובוטיקה * אבל כשזה בוטל, הוא גייס את הידע שלו, את ההורים, בית הספר ומינהל החינוך בעיריית ראשון לציון לייצור מאות מסכות מגן * מדפסות תלת מימדיות נאספו מכל בתי הספר ורוכזו ברון ורדי

כשהחלו הדיווחים על מחסור בציוד רפואי, בהם מסכות, לצוותים הרפואיים בבתי החולים, טל שגב, תלמיד כיתה י’ בראשון לציון חשב מה ניתן לעשות. הוא היה אמור להשתתף בתחרות הרובוטיקה הארצית, אבל נגיף הקורונה שינה את התוכניות והוא נותר בבית. עם הידע שיש לו ועם התלמידה עדי פורת, הם החלו להדפיס מסכות מגן בעזרת מדפסות תלת מימד. היוזמה הגיעה גם למרכז למחוננים רון ורדי, בית הספר בו הם לומדים. ד"ר עופר קרן, מנהל בית הספר, התלהב מהרעיון והעביר להם את מדפסות התלת מימד שבבית הספר לצורך הכנת מסיכות מגן לצוותים רפואיים. השניים חברו לקבוצת "מייקרים" ישראלית בשםMasks4Docs, משם קיבלו את הקבצים המתאימים והוראות ההכנה.
הביקוש ליותר ויותר מסכות הוביל גם את מינהל החינוך בעירייה ואגף התקשוב למבצע איסוף מדפסות תלת מימדיות מכלל בתי הספר בעיר, בהם מקיפים ד, יא, יב, יג ובתי הספר היסודיים נגבה, שקמה, ידלין ועדיני. סך הכל 14 מדפסות תלת מימדיות מייצרות מדי יום מאות מסכות שנשלחו כבר לבתי החולים הדסה עין כרם, וולפסון ואיכילוב.

"אנחנו שמחים לקחת חלק ולסייע לצוותים הרפואיים" אמר טל והוסיף: "אם מישהו מהצוותים העוסקים בנגיף קורונה זקוק לרכיב מיוחד, אם זה מפלסטיק, או רכיב המשלב מכניקה ואלקטרוניקה – הם מוזמנים לפנות אלינו וננסה לפתח עבורו את האמצעי המתאים".
ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "בני הנוער שלנו מוכיחים שהם לא רק יצירתיים, הישגיים ומצטיינים, הם קודם כל ערכיים ומתגייסים בשעת משבר, כל הכבוד להם, אני גאה בהם".
מנהל מרכז רון ורדי למחוננים, ד"ר עופר קרן, ציין: "תלמידי בית הספר הראו פעם נוספת כיצד שוזרים מצוינות ומובילות טכנולוגית לטובת הקהילה. בהתגייסות בן רגע הפכה מעבדת המייקרים של בית הספר לפס ייצור לציוד מיגון שמופץ להדסה עין כרם ואיכילוב. התלמידים עדי פורת וטל שגב פועלים סביב השעון לעמוד בקצב הדרישה, והמכונות מייצרות בשתי משמרות של יום ולילה. תודה לאלעד שגב, אבא של טל ולשרית פורת אמא של עדי על ההירתמות, ותודה למינהל חינוך בעיריית ראשון לציון על שנתנו את הקרקע והמצע לתהליך. סגנית ראש העירייה, ליאל אבן זהר, המחזיקה בתיק החינוך, סיכמה: מחמם את הלב לראות את ההירתמות של התלמידים המוכשרים שלנו ברגעים כאלה. המשבר הזה הוא גם הזדמנות ואני בטוחה שיחד נצא מחוזקים".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים