חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

דרור אטרי לשרים: ”צו השעה מחייב פטור מלא מארנונה לעסקים”

 

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי פנה היום (ג’ 17.3.20) לשריי האוצר, הכלכלה והפנים לפטור את כל העסקים שנאלצו לסגור את עסקיהם לאור הנחיות ראש הממשלה ומשרד הבריאות שהוחמרו  והורחבו היום (ד’)  לכלל העסקים.

 

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי: " בנסיבות שנוצרו יש לראות בעסקים שסגרו את משרדיהם ועסקיהם כנכס ריק (סגור)  לפי סעיף 13 א’ לחוק לאור מצב הקורונה ולהורות על הפעלת סעיף 13 א’ לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), תשנ"ג-1993 המאפשר להעניק פטור מארנונה למשך עד חצי שנה לנכס ריק, כך שיחול על בעלי העסקים בכל מדינת ישראל כל עוד המדינה נמצאת במצב חרום עקב הנגיף וזאת בנוסף ובמצטבר להנחה הרגילה לנכס ריק.

צו השעה מחייב לעשות מעשה פרקטי ולא קוסמטי כגון דחיית תשלומים אלה ביטול תשלום הארנונה לכל תקופת הקורונה.  כידוע למכובדי, העסקים לא אלה שבחרו מרצונם לסגור את עסקיהם אלה פועלים עפ"י הנחיות משרד הבריאות והמדינה. על כן,  נדרש  להפחית את הנטל הכלכלי העצום על גבם של בעלי העסקים ולאפשר להם לשרוד כלכלית את התקופה הקרובה בה נפגעים העסקים עקב הוראות משרד הבריאות. אין הצדקה לגביית תשלומי ארנונה מכיוון שהעסק לא פועל בהנחית המדינה.

באם לא יעשה כן, יש חשש כבד כי חברנו במגזר העסקי יקרסו ולא תהיה להם תקומה כלכלית.

 אנו סבורים, שלמצער וכפיצוי ראשוני, יש לפטור את כל העסקים אשר עסקיהם ניזוקו כתוצאה הקורונה, זו תהיה פעולה הגונה ונכונה מצד המדינה והרשויות המקומיות ובמסגרת אחריותכם כלפי העסקים.

אני מאד מקווה שתשקולו עניין זה בכובד ראש ובדחיפות, שכן נטל הארנונה על העסקים במיוחד על עסקים קטנים וזעירים, הוא כבד מאד, וכעת הנזקים הנוספים ממצב הקורונה עלולים לגרום לנזקים נוספים שיובילו לכשלים בהמשך קיומו של העסק. "

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים