חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אופניים חשמליים, כמה רחוק תוכלו לרכוב?

 

אחד השאלות השכיחות והנפוצות ביותר לגבי בחירת אופניים חשמליים היא טווח הנסיעה. כלומר, כמה רחוק ניתן להגיע עם אופניים חשמליים מבלי להידרש לדיווש או מטען

 

אחד השאלות השכיחות והנפוצות ביותר לגבי בחירת אופניים חשמליים היא טווח הנסיעה. כלומר, כמה רחוק ניתן להגיע עם אופניים חשמליים מבלי להידרש לדיווש או מטען. השאלה הזו היא חשובה ביתר לאור כלל האצבע הבא (שכל רוכב חשמלי שנתקע בלי מתח בסוללה מכיר): אופניים חשמליים ללא חשמל הם (כמעט) בלתי ניתנים לתזוזה. 

אמנם לכאורה אתם יכולים לדווש, אבל מדובר בכלי כבד, ובדיווש שיכול להספיק למרחקים קצרים ביותר בלבד. לכן, כשאתם מתלבטים בבחירת אופניים חשמליים, טווח הנסיעה הוא פרמטר קריטי. 

הרוכב החשמלי, פורטל האופניים החשמליים המוביל בישראל, כאן לעשות לכם סדר. 

אופניים חשמליים, מה קובע את טווח הנסיעה?

ישנם מספר פרמטרים אשר קובעים לכל אופניים חשמליים טווח נסיעה ספציפי. בראש ובראשונה, המפרט הטכני של האופניים, וכאן אנו מתכוונים בעיקר לאמפר. אמפ.. מה? ובכן, בלב כל אופניים חשמליים ניצבת סוללה ששני נתונים מרכזיים מגדירים אותה – וולט ואמפר. הוולט אחראי (לכאורה) על המהירות של האופניים, ואילו האמפר על המרחק. זאת כמובן בקליפת אגוז שכן מדובר בשני נתונים חשמליים שיש להם משמעותיות נוספות. 

על מנת לעשות את זה פשוט – ככל שיש לאופניים החשמליים יותר אמפר/שעה, כך המרחק שאותו תוכלו להשלים מבלי להטעין הוא רב. כמה זה יוצא? 

ובכן, אופניים חשמליים עם סוללה במתח של 48 וולט, ואמפר שעה בשיעור של 9-11, יוכלו לגמוע ללא הטענה מרחק של כ-30-35 ק"מ. מכאן, כל אמפר/שעה נוסף מרחיב את הטווח בכ-2.5-3 ק"מ נוספים. כך, אופניים חשמליים V48 עם סוללה בעלת 15 אמפר/שעה תוכל להספיק לכ-50 ק"מ. 

שימו לב, הנתונים האלה הם מה שנקרא "נתוני מעבדה". כלומר, אופניים חשמליים נבדקו לגבי המרחק הנ"ל בתנאי מעבדה סטריליים. במציאות, בשטח – כלומר, בכביש בתל אביב או ברמת גן – הנתונים הללו אינם מגיעים לקצה. זאת בשל גורמי הסביבה המשפיעים על המרחק וביניהם עליות, ירידות, שימוש רב בבלמים, שחיקת המנוע, משקל הרוכב, משקל המטען, טיב הכביש/השביל עליו רוכבים וכדומה. 

זאת ועוד, סוללת אופניים חשמליים היא סוללת ליתיום, ובדומה לטלפונים סלולריים, נשחקת עם הזמן. כלומר, אם אופניים חשמליים חדשים יכולים בהחלט להשלים מרחקים מרשימים, לאחר שצברתם קילומטראז’ והסוללה "נשחקה", הבלאי הטבעי שלה מפחית את המרחק. סוללות אופניים חשמליים שומרות על עוצמתן בדרך כלל לתקופה של שנה עד שנה וחצי, ממש כמו תקופת האחריות הסטנדרטית עליהן. 

רוצים לנסוע רחוק יותר? דוושו

אופניים חשמליים יכולים לנוע גם על בסיס המצערת וגם באמצעות הדיווש. כאשר אתם מדוושים עם אופניים חשמליים לא מדובר במשימה קשה. אפילו לא כשאתם מדוושים בעלייה. הפעולה דומה למעשה לדיווש על אופניים של חדר כושר, ובמהלך יחסית נמוך. עם זאת, יש לדיווש תפקיד מצוין בהתקדמות האופניים. 

כאשר אתם רוכבים על אופניים חשמליים תוך כדי דיווש, אתם מסייעים למנוע, מצמצים את היקף הבלאי של המנוע והסוללה, ומגדילים את המרחק אותו תוכלו להשלים. זאת עוד מעבר לכך שאתם מבצעים פעולה כלשהי – אשר גם אם איננה קשה – עדיין גורמת לכם להיות "קצת" בתנועה. 

איך מודדים לגבי אופניים חשמליים טווח נסיעה?

לסיכום, כשאתם מודדים לגבי אופניים חשמליים טווח נסיעה, חשוב לדעת להתאים את האופניים לצרכים שלכם. ככל שתרכשו אופניים חשמליים איכותיים יותר, עם סוללה עוצמתית יותר, וככל שתקפידו לרכוב בזמן שאתם מדוושים, תגיעו בהחלט למרחקים מרשימים.

את המאמר הנוכחי עצמו כותב רוכב חשמלי שמתגורר בפתח תקווה, ואשר הגיע עם האופניים החשמליים שלו בתדירות גבוהה מאד לתל אביב, ואפילו ליעדים מרוחקים יותר (אור יהודה, ראשון לציון, הרצליה ועוד). הכל עניין של רכישה של אופניים חשמליים ברמה גבוהה, עם סוללה בסטנדרטים איכותיים, וברכיבה נכונה. 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים