חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

תלמידי ברנקו וייס עולים על הגל

 

בבית הספר מעוף ברנקו וייס במודיעין לומדים עשרות תלמידים בכיתות י’-יא’ גלישת גלים להעצמה אישית כחלק ממערכת השיעורים המובנית. 10 מפגשים שמתקיימים במרכז הגלישה של עמותת ’על הגל’ בבת ים.

 

בבית הספר מעוף ברנקו וייס במודיעין לומדים עשרות תלמידים בכיתות י’-יא’ גלישת גלים להעצמה אישית כחלק ממערכת השיעורים המובנית. 10 מפגשים שמתקיימים במרכז הגלישה של עמותת ’על הגל’ בבת ים.

בשבוע שעבר סגן ראש העיר אילן יאיר בן סעדון מחזיק תיק הביטחון הקהילתי הגיע לבחון את הפעילות של התלמידים בחוף הים בבת ים. אליו התלוו מנהל בית ספר מעוף ברנקו וייס אריאל פריינטה, מיטל אשור מנהלת הרשות לביטחון קהילתי, לימור שדה רכזת קהילתית ברשות ודנה נתן מחנכת בבית הספר, כדי לשמוע וללמוד מהתלמידים מה מעניקה להם הגלישה.

הפרויקט החדש בבית הספר מעוף ברנקו וייס – גלישת גלים להעצמה אישית – שנלמד בשעות שלאחר הלימודים נועדו כדי לאפשר לתלמידים לרכוש מיומנויות שיסייעו להם בתחומי הלימוד האחרים בבית הספר, ובהן התגברות על קושי, ריכוז בלימודים וגמישות. את שילוב שיעורי גלישת הגלים יזמו מנהל בית הספר ונציגי הרשות לביטחון קהילתי. מחנכת בית הספר דנה נתן התנדבה ללוות את הפעילות, והם יוצאים עם התלמידים למפגשים. כתנאי להשתתפותם חותמים התלמידים על הסכם עם בית הספר שבו הם מתחייבים לשמור על כללי התנהגות נאותים בבית הספר ומחוצה לו. התקדמותם מנוטרת על ידי צוות המדריכים של העמותה שמשתתפים גם בישיבות הצוות הפדגוגי של בית הספר.

 


גל אלישיב רכזת פיתוח משאביק בעמותה ציינה: "הצבנו לעצמנו מטרה- להיות ארגון נוער משמעותי שנוגע באלפי נערות ונערים, עם מרכזים ימיים לאורך חופי ישראל.
אנו, אנשי חינוך וים, שואפים לסייע לבני נוער במצבי סיכון, לחשוף את הכוחות הפנימיים הגלומים בהם, על מנת להתמודד עם אתגרי החיים."

בן סעדון: "אני גאה לקחת חלק בפרויקט כה מבורך מתוך אמונה מלאה, כי דרך התנסות מעצבת עם איתני הים והגלים, בתהליך ייחודי ומובנה, יזכו בני הנוער בחוויית הצלחה משמעותית,
אשר תהווה קרש קפיצה עבורם להצלחות נוספות בחיים.
שמחתי לפגוש את בני הנוער וללמוד מהם שיצירת קבוצת השתייכות מיטיבה, תוך שימוש בכוחו המרפא של הים, מעניקים לבני הנוער
הזדמנות של ממש לעלות על הגל, בדרך לחיים טובים יותר.
כמו בים – ככה בחיים! המודל החינוכי של הפרויקט הוא לא לוותר, להתמיד ולבסוף להצליח."


אריאל פריינטה מנהל בית הספר: "התוכנית שאנחנו מפעילים היא רב שנתית לנוער בגלישת גלים. מתכונת הפעילות שלנו נקראת ראש-גוף-ראש. הראש הראשון מתייחס לחלק העיוני שכולל שיחת פתיחה ולימוד של תוכן העשרה ימי כמו למשל זרמים ורוחות. אחר כך מגיע הגוף, שהוא הקטע המעשי שבו מקבלים התלמידים גלשנים, ציוד בטיחות, חליפות צלילה ואפודי ציפה, מתרגלים גלישת גלים על החוף ונכנסים למים. הראש השני, שגם הוא עיוני, מתרכז בשיחת עיבוד שקושרת בין הים לחיים".

עוד הוסיף בן סעדון: "אחת מהמטרות המוצהרות שאנחנו רואים בעמותה היא להטמיע את הגלישה ככלי חינוכי."

מיטל אשור מנהל הרשות לביטחון קהילתי: "העמותה עובדת בשיתוף פעולה עם מסגרות חינוכיות. המועדון הוא לא מועדון גלישה פרטי-מסחרי אלא עמותה חינוכית לכל דבר ועניין. לפני הפעילות, התלמידים חותמים על הסכם שלפיו הם ילמדו כל מה שהמנחים יודעים על הים, והתלמידים ישקיעו את עצמם בלימודים. העמותה משתמשת בגלישה ככלי חינוכי ומאמינים שאנחנו מציידים את התלמידים בכישורי חיים שיעזרו להם להתמודד גם מחוץ לתחום הגלישה".

לימור שדה רכזת קהילתית ברשות לביטחון קהילתי: "אנו רואים את ההתקדמות בסוגיות כמו דימוי גוף, ביטחון עצמי ועמידה מול אתגרים. התלמידים פיתחו יכולת להצליח בלי לפחד מכישלון, וגם הקשב והריכוז השתפרו מאוד. כמובן שיש גם שיפור ביכולות להתמודד עם נושאים לימודיים בבית הספר".

מצורפים צילומים. צילום פרטי.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים