חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

אין כל אישור לחידוש מתחם סאדאב

 

בעקבות פוסטים שגויים ומטעים, שמועלים לאחרונה ברשתות החברתיות, ופרסומים דומים בתקשורת המקומית בנושא מרכז סאדאב שבשכונת בן גוריון, מבקשת עיריית חולון להבהיר לציבור תושבי השכונה, כי אין כל תוכנית מאושרת לחידוש מתחם סאדאב והנושא אינו עומד על הפרק. 

 

עיריית חולון מבהירה:

אין כל תוכנית מאושרת לחידוש מתחם סאדאב בקריית בן גוריון

עיריית חולון: "אנו עדים לתופעה פסולה, לפיה יוזמות פרטיות מוצגות לתושבי העיר מבלי שאושרו במוסדות התכנון. בכך נגרמת הטעייה מצערת לתושבים והמלצתנו היא לבדוק את העובדות מול אנשי המקצוע בעירייה".

בעקבות פוסטים שגויים ומטעים, שמועלים לאחרונה ברשתות החברתיות, ופרסומים דומים בתקשורת המקומית בנושא מרכז סאדאב שבשכונת בן גוריון, מבקשת עיריית חולון להבהיר לציבור תושבי השכונה, כי אין כל תוכנית מאושרת לחידוש מתחם סאדאב והנושא אינו עומד על הפרק. 

מדובר ביוזמה פרטית של בעלי החנויות במרכז סאדאב, שפנו למינהל ההנדסה בעיריית חולון באמצעות משרד האדריכלים גולדשמידט ארדיטי בן נעים,  והציעו להרוס את המרכז המסחרי הקיים ולבנות במקומו קומפלקס חדש. הקומפלקס המוצע כולל שטחי חנויות, משרדים, מגורים, שטחים מבונים לצרכי ציבור, חניון תת קרקעי ופארק שכונתי.

כבר בראשית הדרך הובהרה עמדתו של מינהל ההנדסה,  כי התוכנית המתארית לעיר לא סימנה את המקום כמוקד להתחדשות אולם מאחר שמדובר במרכז שכונתי, חשוב שיוכל לתת לתושבי השכונה מגוון שירותים. גם לאור מצבו הפיזי של המבנה, יש מקום לבחון התחדשות שכזו.

עמדה זו נמסרה לפונים, בין היתר, מאחר שהיוזמה הגיעה מבעלי העסקים עצמם והמדיני ות העירונית היא לבחון לעומקו של ענין יוזמות שמגיעות מתושבי העיר ומבעלי העסקים המקומיים..

מאחר שהעירייה רואה בחיוב את חידושם והחייאתם של מרכזים שכונתיים כחלק ממחוללי ההתחדשות העירונית, התקיימו מספר ישיבות בנושא במינהל ההנדסה במסגרתם הובהרה עמדת העיריה. בנוסף הובהר, כי תפיסתה של עירית חולון לגבי פרויקטים מעין אלו היא, שנדרשת ראיה מערכתית כוללת שלוקחת בחשבון את צרכי השכונה ותושביה, לרבות בנושא בדיקה פרוגרמתית לשטחי הציבור הנדרשים, בדיקות תנועתיות ושטחים פתוחים.

בהתאם לכך הנחה צוות התכנון העירוני את האדריכל מטעם הבעלים להציג חלופות שונות בדגש על התועלת הציבורית, וזאת כדי לבחון האם בסופו של תהליך לאחר הריסת המבנה והקמת חדש במקומו תצא השכונה נשכרת או לא שכן הליכי תכנון הינם מורכבים ונדרש לבחון מספר חלופות.

יודגש, כי לא ניתן אישור לאף חלופה תכנונית ואדריכלי הפרויקט מטעם בעלי העסקים נתבקשו לבחון מספר פעמים את הפרוגרמה הרצויה, נפחי הבנייה, השטחים הפתוחים והסדרי התנועה והחניה.

במידה שתוגש תוכנית לחידוש המתחם, יידרשו מגישי התוכנית להציג בדיקות מקדימות לאיכות התכנון כאמור לעיל וכן סקר חברתי והליך שיתוף ציבור. רק לאחר מכן התוכנית תיבחן ותידון ע"י הוועדה המקומית בהתאם להליכים הקבועים בחוק.

 

 

בברכה,

נורית בייסקי

דוברת עיריית חולון

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים