חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

מגיאורגיה לחולון

 

ראש עיריית חולון ארח את שגריר גאורגיה בישראל. בסוף השבוע ייערך טקס הזיכרון למשורר הלאומי של גאורגיה, שותארוסתווילי, בגן שהקימה על שמו העירייה בנאות רחל

 

מפגש דיפלומטי: השבוע ארח מוטי ששון, ראש עיריית חולון, בלשכתו את שגריר גאורגיה בישראל, לאשה ז’בניה(LashaZhvania), שהינו יהודי הדובר עברית שוטפת. במהלך הפגישה המוצלחת התקיימה בין השניים שיחה קולחת בעברית והם אף שמחו לגלות שיש להם מכרים משותפים.

ששון הזמין את השגריר לעדלאידע, שתעמוד השנה בסימן 80 לחולון,  והשגריר העניק לו ספר על גאורגיה.  במהלך הפגישה הזמין השגריר את ראש העיר באופן אישי להשתתף בטקס הזיכרון למשורר הלאומי של גאורגיה, שותארוסתווילי, שיתקיים ביום שישי השבוע בגן שהקימה העירייה על שמו בנאות רחל.

שותארוסתווילי חי במאה ה-12 ונחשב לאחד מן המייצגים החשובים ביותר של הספרות ושל שירת ימי הביניים של גאורגיהוהוא אחד מגדולי המשוררים בכל הזמנים. הוא כתב את הפואמה האפית הלאומית הגאורגית, "עוטה עור הנמר", שהפכה לחלק מהתודעה הלאומית הגאורגית. רוסתוולי היה גם נסיך גאורגי אשר שימש כשר האוצר של המלכה תמר.

יצוין, כי היחסים בין גאורגיה לישראל מוסדו לראשונה ב 1992, לאחר פירוקה של ברית המועצות והכרזת העצמאות של גאורגיה. שתי המדינות מחזיקות שגרירויות במדינה השנייה ובנוסף קיימת בישראל לשכת מסחר העוסקת בפיתוחם והרחבתם של יחסי הסחר בין ישראל לגאורגיה. היחסים בין המדינות התפתחו עד כדי יחסי ידידות, ועזרה הדדית בין שתיהן בפן הצבאי, התרבותי, הכלכלי והחינוכי. החל משנת 2013 תושבי גאורגיה זכאים לאשרת כניסה לישראל ללא צורך בהנפקת ויזה.

 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים