חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

ממה מרוצים תושבי ראשון לציון

 

 תושבי ראשון לציון מרוצים מאוד מהניקיון בעיר (64.5%), מכמות השטחים הירוקים באזור מגוריהם (72.4%), מאיסוף האשפה (80.5%) ומהדירה באופן כללי (89.6%). בכל ארבעת הקטגוריות הללו, ראשון לציון מדורגת במקום הראשון מבין שמונה הערים הגדולות בישראל.

 

בקטגוריות אזור המגורים, היחסים עם השכנים, זיהום האוויר ותחושת הביטחון בשעות החשיכה באזור המגורים, ראשון לציון מדורגת במקום השני מקרב הערים הגדולות. בקטגוריית מצב הכבישים והמדרכות, תושבי העיר הציבו את ראשון לציון במקום השלישי, כאמור, מתוך שמונה הערים הגדולות. בשתי קטגוריות מתוך 11, הנתונים לא מחמיאים לעיר.

תושבי העיר לא מרוצים מהתחבורה הציבורית ומהרעש החיצוני שנכנס לדירה, בשתי קטגוריות אלו העיר ממקוממת במקום השביעי. נקודות חולשה אלו מוכרות היטב לעירייה וזו אחת הסיבות שראש העירייה, רז קינסטליך, שם דגש רב לתוכנית האב לתחבורה הציבורית שהחלה בחודש מרץ השנה וכוללת תוספת משמעותית של קווים שיקצרו את זמני הנסיעה של האוטובוסים וישפרו התדירות ואיכות הנסיעה בעיר כמו גם נגישות גבוהה יותר בקווים חדשים ומהירים לאזורי תעסוקה ומוקדי ביקוש ועניין מרכזיים נוספים.

באשר לרעש, הושם דגש בשני מישורים, האחד פיקוח אדוק של פקחי בנייה סביב אתרי תמ"א 38 והגברת האכיפה של החברה לבטחון נגד מפגעי רעש של צעירים ובני נוער המטרידים את מנוחת התושבים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, התייחס לנתונים ואמר: "אין ספק שהנתונים מחמיאים ומאחוריהם  יש השקעה ועבודה רבה של כל המערכת. אבל ככל שהנתונים טובים ומאשרים שאנחנו בדרך הנכונה, אני מביט גם על החולשות שלנו ויחד עם גורמי המקצוע אנחנו בוחנים כל העת כיצד ניתן לשפר אותם". הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדי שנה סקר חברתי הנשען על תחושות התושבים ומספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ועל רווחתה.בראשון לציון נשאלו כ-400 תושבים.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים