חיפוש
 
לדף הבית >>     לשכת המסחר >>

רשת הזדמנויות

 

כחלק מההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, גם הדרכים שבהן אנו עושים עסקים השתנו . השיווק הדיגיטלי, בארץ ובעולם, הולך וגדל . מישהו בא והזיז את הגבינה. עופרי שגב, חבר הדור הצעיר בלשכת המסחר ירושלים בטור אישי.

 


טור דעה / עפרי שגב
"קחו את הסיכון והמשיכו לעשות ניסיונות, כי מה שעובד היום לא יעבוד מחר, אבל מה שעבד אתמול עשוי לעבוד שוב."
אמריטה סהאסרבודה , מנהלת שיווק בכירה ברשת חנויות חיות המחמד PetSmart

כחלק מההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, גם הדרכים שבהן אנו עושים עסקים השתנו . השיווק הדיגיטאלי, בארץ ובעולם, הולך וגדל . מישהו בא והזיז את הגבינה. לפתע ,כמו פטריות לאחר הגשם, צצות ומופיעות הזדמנויות עסקיות למציאת שווקים חדשים ברחבי העולם לצד סגירת קניונים מקומיים.
לפתע ,צצים פילים לבנים במקום מרכזים מסחריים תוססים. תופעה זאת מובילה להיעלמותם של תחומי עיסוק מסורתיים.

עם כניסת אמזון לישראל, יותר ויותר בתי עסק מוצאים את עצמם דנים בשאלה מה היא הרלוונטיות של החנות כיום על פני חנות דיגיטלית והאם הנוכחות של אמזון בישראל תשפיע על העסק שלהם כיום?
כאמור, כחלק מההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות, הדרכים שבהן אנו עושים עסקים השתנו והשיווק הדיגיטאלי, בארץ ובעולם, הולך וגדל – ואתו צצות ומופיעות הזדמנויות עסקיות למציאת שווקים חדשים ברחבי העולם.

בתור מנכ״ל ומייסד דיגיטל אקספורט - איתור הזדמנויות עסקיות בעולם, אשר עוסקת בפתיחת שווקים בינלאומיים ואיתור לקוחות עסקיים (B2B) באמצעות פלטפורמות מסחר דיגיטליות שונות, הגדרתי חזון ברור וממוקד:  לאפשר לעסקים ישראליים המעוניינים למכור את מוצריהם/שירותיהם בכל העולם, לאתר לקוחות עסקיים בעולם (יבואנים, מפיצים, רשתות קמעונאיות ועוד) באמצעות שימוש בכלים דיגיטליים אפקטיביים, ובהשקעה מינימלית.

לפני כשלוש שנים, בעודי חייל בחיל השריון אשר מתעסק בסחר דיגיטלי בפלטפורמות קמעונאיות (כמו איביי ואמזון), הצטרפתי לאיגוד לשכת המסחר ירושלים על מנת להגשים את חזוני.
לא עבר חודש, ומצאתי הזדמנות ראשונה להציע את שירותיי לקהל חדש של עסקים - בכנס שהוקם על ידי מעו״ף בשיתוף לשכת המסחר ירושלים עבור עסקים קטנים ובינוניים.
אך את ההזדמנות העסקית ששינתה את חיי הפרטיים והעסקיים, לא יכולתי לחזות או לדמיין לפני.

אחד מהנואמים בכנס היה חן סבן, מנכ"ל חברת גיים און, שהיא נציגות עליבאבא.קום בישראל.
ההרצאה הקצרה של חן על קבוצת עליבאבא ועל עולם הסחר הסיטונאי הדיגיטלי הבין לאומי, גרמה לי להבין שיש עולם שלם שעומד מאחורי דלת שזה עתה חשפו בפניי.  מיד בסוף ההרצאה ניגשתי לחן וקבעתי פגישה איתו, ושבועיים לאחר מכן כבר נרשמתי לקורס עליבאבא הראשון מסוגו אי פעם בישראל, כאשר בסיומו טסתי לעוד שבוע של סדנה לימודית-מעשית בקמפוסים של עליבאבא בהנגז׳או שבסין .

בזמן שהותי בסין, במהלך הרצאה של בחור צנוע שלקח את מפעל המברגים של אבא שלו והכניס אותו לאחת הפלטפורמות הדיגטליות של עליבאבא ובזכות כך הקפיץ את מחזור המכירות של החברה במעל 40 מיליון דולר, הגעתי למסקנה – בעלי העסקים בישראל, קטנים כגדולים, מפספסים עולם עצום,
פוטנציאל עסקי מטורף, שאני חייב להנגיש להם בזכות הידע שצברתי.
וכבר אז, בפברואר 2018, הרחבתי את שם החברה מ״דיגיטל אקספורט״ ל- ׳דיגיטל אקספורט- איתור הזדמנויות עסקיות בעולם׳. 

להמשך הטור 

הכותב הוא יזם צעיר ומנכ"ל מייסד דיגיטל אקספורט – איתור הזדמנויות עסקיות בעולם, 
חבר הדור הצעיר בלשכת המסחר ירושלים ,גדל וגר במודיעין.  

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים