חיפוש
 
לדף הבית >>     תרבות ופנאי >>

רכזת mcity, יעל רן זכתה בתחרות שירת האביב

 

בטקס רב רושם פורסמו שמות הזוכים בתחרות השנתית: שירת האביב 2019. בין הזוכים יעל רן, רכזת אתרי mcity, שזכתה עם שירה: ”כוחה של כתיבה”

 

בטקס שנערך בספרייה הציבורית שבשכונת הכרמים, הוכתרו זוכי התחרות לשנת 2019. בטקס נכחו, המשוררים, בני משפחותיהם, סגן ראש העיר מחזיק תיק החינוך מויש לוי, מנהלת רשת הספריות אוה רוכמן, ומ"מ נשיאת מועדון רוטרי פליקס גליק.

חבר השופטים כלל את אהובה רקנאטי, עסקה בהוראת ספרות במדרשית עמליה בירושלים ובכתיבת הנחתה קבוצות כתיבה יוצרת וביבליותרפיה והשתתפה בכיתת מזמור של כתב העת "משיב הרוח". בעלת תואר ראשון ושני בספרות מהאוניברסיטה העברית. 

תמי לדרמן ירבלום ארבל, ספרנית בתיכון עירוני ב’ ע"ש רבין ובספרייה הציבורית ע"ש שכטר. משוררת, מחברת ספרי שירה ובעלת תארים ראשון ושני בפילוסופיה כללית ובספרות משווה מאוניברסיטת בר אילן. 

תומר בר עוז, גדל והתחנך בעיר מודיעין. בגיל 22 פורסם ספרו הראשון שירוסופיה אשר כולל אוסף של 70 קטעים ושירים בעלי אופי פילוסופי.

לפניכם השירים שזכו במקומות הראשונים בקטגוריית מבוגרים ובקטגוריית נוער, וכן השירים שזכה לציון לשבח. 

והשנה, יש נציגה  לרשת mcity בקרב הזוכים, יעל רן רכזת הרשת, שהינה גם משוררת השוקדת בימים אלו על כתיבת ספר שירה הראשון, וקיבלה את הפרס על שירה:  "כוחה של כתיבה".

כֹּחָהּ שֶׁל כְּתִיבָה,
כְּהֶבְזֵק מַצְלֵמָה.
תֵּעוּד בְּגוּף רִאשׁוֹן,
הַמִּתְפָּרֵשׂ
לִמְנִיפַת
אֵינְסוֹף.

כָּךְ גַּם אֲנִי
בִּכְתָב תַצְלוּמַיי,
מְשַׁכְתֶּבֶת פְּסוּקִים
מֵחַיַּי,
מְאִירָה בְּאוֹר וְצֵל.

לְעִתִּים
שָׁבָה וּמְעַלְעֶלֶת,
וְאַף מְאַפְשֶׁרֶת 
לְאֶצְבָּעוֹת זָרוֹת, 
וְחוֹתָמָם כְּקִמְטֵי אַלְבּוֹם.

שְׁלוֹשׁ מֵאוֹת שָׁנִים מֵהַיּוֹם.
אֲנִי כִּמְבַשֶּׂרֶת בְּשׂוֹרָה
יוֹדַעַת,
שְׁלוֹשׁ מֵאוֹת שָׁנִים, אוּלַי פָּחוֹת.

גַּם אַתָּה שֶׁקּוֹרֵא עַכְשָׁו,
אִם תַּבִּיט הֵיטֵב בְּתַצְלוּם חַיֶּיךָ,
יוֹם אֶחָד תֵּדַע,
יוֹם אֶחָד תָּבִין.

נימוקי השופטים

שיר זה הינו שיר ארס-פואטי אשר נותן את פרשנותה האישית של המשוררת לכוחה של הכתיבה, ואף מדגים את כוחה על ידי הקבלה שנעשית בשיר בין הכתיבה לבין החיים.

כשם שהמילים הנכתבות משוכתבות מעת לעת, כך גם זיכרונות האדם; כשם שהמילים מתעדות חוויות מגוף ראשון, כך גם זיכרונות האדם; כשם שאנשים וחוויות חיצוניות משפיעים על תהליך הכתיבה, כך הם משפיעים גם על עיצוב זיכרונות; וכשם שמבט על כל חלקי השיר עוזר להבין את הסיפור והמסר בכתיבה – כך גם מבט מעמיק בזיכרונות וחוויות האדם מסוגל להעניק לנו פרספקטיבה או הבנה אודות הסיפור האישי של כל אחד מאיתנו.

השיר לאו דווקא מעורר שאלה, אלא מציע תשובה לגבי האופן שבו ראוי להבין את החיים – במבט לאחור על כלל החוויות שלנו.

על כן, החלטנו להעניק לשיר זה את המקום השלישי.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים