חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

רשת מרכזי לימוד מטיק - הצלחה מובטחת בלימודי מתמטיקה ואנגלית

 

מערכת החינוך בישראל הופכת במהלך השנים האחרונות לתובענית ומחמירה בדרישותיה כלפי התלמידים והישגיהם.

 

מערכת החינוך בישראל הופכת במהלך השנים האחרונות לתובענית ומחמירה בדרישותיה כלפי התלמידים והישגיהם. מספר שעות הלימוד עולה, מספר המקצועות גדל, והדרישות להצלחה במקצועות הליבה, במיוחד במתמטיקה ואנגלית, עולות ונעשות קשות יותר ויותר להשגה. תלמידים והורים רבים פונים בשנים האחרונות לעזרה ולהשלמת שעות לימוד מעבר למסגרת בית הספר. אחת מרשתות הלימוד המובילות והמצליחות בתחום היא רשת מרכזי הלימוד של מטיק שבעזרת שיטות חדשניות, מורים מקצועיים ובעיקר בגלל התפיסה החינוכית השמה את התלמיד במרכז, מצליחה להביא מאות תלמידים בכל שנה להישגים מפתיעים במקצועות אלה.

מדוע תלמידים חוששים ממקצוע המתמטיקה והאנגלית?

שני המקצועות העיקריים הנחשבים על ידי תלמידים בארץ כמקצועות קשים ללמידה הם המתמטיקה והאנגלית. לימוד מקצועות אלה נעשה כמעט תמיד בכיתות גדולות מאוד, עם דרישות מחמירות ואחידות של המערכת. ההתעלמות של מערכת החינוך מהעובדה שלכל תלמיד כישורים אישיים שונים, דרכי חשיבה שונות ורמת מוטיבציה וקשב לא זהות, מביאות לכך שתלמידים רבים, גם כאלה שהם בעלי יכולת לימוד והבנה גבוהים, יוצאים מתוסכלים מהשיעורים ואינם מצליחים לעמוד ברמה הנדרשת.

מהי שיטת מטיק?

השיטה פותחה ויושמה מאז שנת 2008 על ידי יוסי לוי, מהנדס תעשייה וניהול, איש חינוך וותיק אשר מלמד בחטיבות הביניים ובתיכונים ומגיש תלמידים לבחינות הבגרות בהצלחה יוצאת דופן מזה למעלה מעשור. יוסי חיבר וכתב ספרי תרגול רבים במתמטיקה, המותאמים לשיטת מטיק הייחודית (שיטת MPC), אותה הגה ופיתח.
בסיסה של השיטה הוא אבחון אישי לכל ילד לפני תחילת לימוד החומר, זיהוי היכולות האישיות שלו ונקודות החולשה, בניית תכנית לימודים אישית, התאמת המורה הנכון ודרך העברת החומר, ויצירת אמון מלא והדדי בין המורה לתלמיד ביכולת להגיע להצלחה.

למי זה מתאים ומה העקרונות להצלחה?

שיטת מטיק הינה שיטת לימוד מיוחדת ללימוד אנגלית ומתמטיקה, ומיועדת לילדים הלומדים בחטיבות הביניים ובתיכונים בכל הארץ. היא מתמקדת בהקניה ושיפור הרגלי למידה על ידי תרגול נכון, המוביל להצלחה ולחיזוק הביטחון העצמי של התלמיד. חווית ההצלחה מובילה לנטילת אחריות של התלמיד על תהליך הלמידה שלו ובכך, הוא לומד באופן עצמאי לשפר את מיומנויות הלימוד שלו ולהצלחה בלימודים.
תוכנית הלימודים בשיטת מטיק מתבצעת בקבוצות לימוד קטנות של 3-5 ילדים, המורכבות ומותאמות אישית. אחד מהיתרונות הבולטים של למידה בקבוצה קטנה הינו המוטיבציה שבלימוד משותף, להבדיל משיעור פרטני של אחד על אחד על ידי מורה פרטי. המוטיבציה משפיעה על התקדמותו של הלומד בקבוצה של תלמידים השווים לו, וגורמת לו לממש את יכולותיו האישיות במלואן.

מי הם המורים בשיטת מטיק?

תוכנית הלימודים בשיטת מטיק פועלת כיום במרכזים רבים בבתי הספר ברחבי הארץ בשעות אחר הצהריים. השיעורים מועברים על ידי מורים מקצועיים שעברו מיונים קפדניים במכון מקצועי חיצוני, הבודקים את התאמתם האישית והמקצועית לתפקיד.
תשומת הלב בבחירת המורים ניתנת לא רק לרמתם המקצועית, אלא בעיקר ביכולת שלהם להכיר את התלמידים באופן אישי, ליצור עמם קשר ואמון ולבצע את ההתאמות הנכונות לבניית קבוצות הלימוד. המורים עוברים קורס מקצועי ומקיף, המכשיר אותם ללמד בשיטת מטיק.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים