חיפוש
 
לדף הבית >>     המומחים >>

לחיות עם נרקיסיסט

 

חשוב להבין שאדם נרקיסיסט סובל מבעיה פסיכולוגית עמוקה הגורמת לו לחוש צורך תמידי בהערצה, הכרה וחשיבות. הוא מתקשה מאוד לראות את העולם מנקודת מבטו של האחר, וחסר לו את היכולת לחוות אמפתיה אמיתית.

 

לחיות עם אדם נרקיסיסט, בין אם בן זוג, בן משפחה, קולגה או חבר, יכול להיות אתגר קשה מאוד מבחינה רגשית ונפשית.
נרקיסיסט יכול לערער את תפיסת המציאות שלכם כי הוא מכניס אתכם למלכודת בה אתם או הרעים או המעוותים שלא מבינים כמה אתם לא בסדר.
זו מלכודת שמערערת את בוחן המציאות שלכם וגורמת לכם לאבד אימון בעצמכם.
בשל התנהגותם האנוכית, המניפולטיבית וחסרת האמפתיה נפגע הערך העצמי, אשר מלווה בתחושת ניצול, חרדה ואף דיכאון.

חשוב להבין שאדם נרקיסיסט סובל מבעיה פסיכולוגית עמוקה הגורמת לו לחוש צורך תמידי בהערצה, הכרה וחשיבות. הוא מתקשה מאוד לראות את העולם מנקודת מבטו של האחר, וחסר לו את היכולת לחוות אמפתיה אמיתית.

להלן מספר טיפים שיכולים לעזור לכם להתמודד עם אדם נרקיסיסט:

1. האמינו בעצמכם, התיידדו עם המקום הטועה. אתם מקסימום טועים( או שלא) וגם אם כן זה מותר וזה אנושי 2. הציבו גבולות ברורים חשוב להגדיר מהן ההתנהגויות שאתם מוכנים לקבל ומה לא. אל תהססו להגיד "לא" לבקשות לא סבירות או להתנהגות פוגענית.
3. למדו מהי תקשורת אסרטיבית כיצד לתקשר את הצרכים והרגשות שלכם בצורה ברורה ותקיפה, תוך שמירה על כבוד עצמי.4. הימנעו מלהיכנס לוויכוחים או מלהאשים את הנרקיסיסט, זה רק יחמיר את המצב.
5. אל תתנו לאדם הנרקיסיסט לשלוט בכם: זכרו שיש לכם זכות לחיות חיים משלכם, עם רצונות וצרכים משלכם. אל תתנו לאדם הנרקיסיסט למנוע מכם לממש את חלומותיכם
6. שמרו על זכותכם לקשר עם הסביבה ועמדו על זכותכם לבלות זמן עם אנשים אחרים.
7. טפלו בעצמכם: חשוב לשמור על עצמכם מבחינה רגשית ונפשית. הקפידו על פעילות גופנית, תזונה בריאה ושינה מספקת. מצאו זמן לעסוק בתחביבים שמעניקים לכם הנאה וסיפוק.
והכי חשוב- דג לא יודע שהוא באקווריום הוא חושב שזה ים והוא לכוד במלכודת מסתובב סחור סחור.
אתם צריכים להיות במגע עם קולה של המציאות - שקלו לפנות לעזרה מקצועית: אם אתם מרגישים מוצפים או חסרי אונים, טיפול יכול לעזור לכם לפתח אסטרטגיות התמודדות בריאות ולשמור על עצמכם.
לכל שאלה


0523451834  שימרית אלישע: טיפול זוגי ומשפחתי, ראשון לציון

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים