חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

קופות גמל מומלצות – פורטל הביטוחים הגדול בישראל

 

קופות גמל ופנסיה הם מכשירי חיסכון והשקעה ארוכי טווח או לטווח בינוני ויחד עם קרנות ההשתלמות שהן מכשירי השקעה וחיסכון לטווח בינוני בלבד, כולן יחד ולחוד מהוות את אפיקי ההשקעה והחיסכון בהם רוב הציבור מושקע

 

קופות גמל ופנסיה הם מכשירי חיסכון והשקעה ארוכי טווח או לטווח בינוני ויחד עם קרנות ההשתלמות שהן מכשירי השקעה וחיסכון לטווח בינוני בלבד, כולן יחד ולחוד מהוות את אפיקי ההשקעה והחיסכון בהם רוב הציבור מושקע. קופות גמל ופנסיה מגלמות אפשרות נוספת להטבות מס והשגת תשואה וכך למעשה נכנס אלמנט התחרות לתמונה, כאשר קופות גמל ופנסיה שונות מתחרות על הצרכנים, הלקוחות וכלל הציבור באמצעות דמי ניהול זולים יותר או הבטחה לביצועים טובות יותר של קופות גמל ופנסיה שונות שהן מציעות והטבות נוספות. פורטל הביטוחים הגדול בישראל מרכז את כל ההצעות הללו ומאפשר ללקוח ליהנות מכל המידע עבור קופות גמל ופנסיה במקום אחד כולל מחשבוני מידע ומנועי השוואת מחירים שיעזרו לכם למצוא קופות גמל ופנסיה טובות יותר בהן יש אלמנט השקעה ואלמנט חיסכון, כאשר חשוב להבין שכאשר מדברים על קופות גמל ופנסיה לחיסכון והשקעה, כל אחוז קובע ושווה עשרות אלפי שקלים במצטבר!

מה חשוב לדעת על קופות גמל מומלצות – פורטל הביטוחים

כאמור קופות גמל ופנסיה הן אפיקי החיסכון וההשקעה בהם רוב הציבור מושקע, שכירים ועצמאים. קופת פנסיה היא קרן חובה שכל אזרח מעל גיל 20 צריך לפתוח והיא משרתת אותה בצורה של חיסכון ומתן קצבת זקנה חודשית המבוססת על סכומים אלו שהופרשו על ידי העוסק והמעסיק כל השנים או רק על ידי העוסק אם מדובר בעצמאי, עוסק פטור או עוסק מורשה. קופת גמל היא כלי רשות נוסף אליו אפשר להפריש כספים, ליהנות מתשואה גדולה יותר והטבת מס על הפקדות וכן לקבל הלוואה על חשבון קופות גמל ופנסיה בריבית אטרקטיבית שכן מדובר למעשה בכספים בטוחים יחסית הקיימים במאגר הקופות ועל בסיסם אפשר לקבל את ההלוואות. 

קופות גמל ופנסיה בישראל קיימות במספר לא גדול של חברות, המציעות מסלולים שונים לחיסכון והשקעה, בין אם דרך קרנות הפנסיה המוגדרות כקרנות ברירות המחדל לעצמאים או מסלולים אחרים ומקיפים יותר. קופות גמל ופנסיה מנהלות את הכספים של הציבור הנמצא בהן ומשקיעות אותו בשוק ההון ובאפיקי השקעה נוספים על מנת להשיג תשואות גבוהות למחזיקי או עמיתי הקופות. הכסף לא ניתן למשיכה לפני הזמן אך קופות גמל מאפשרות משיכה גמישה יותר לעומת קופות קרנות הפנסיה מהן לא ניתן למשוך את הכסף לפני גיל 60 אלא על ידי תשלום מס בשיעור 35% שהוא אחוז מס גבוה ולכן לא שווה לממש את אפשרות המשיכה המוקדמת של הקרן כי זה יהיה כרוך בהפסד של כסף רב עבור כסף הנצבר לאורך שנים.

קופות גמל, קרנות השתלמות וקופות פנסיה משקיעות את הכספים המצטברים בהם באפיקי השקעה סולידיים בדרך כלל משיגות תשואות סולידיות בהתאם כאשר הלקוח יכול לגוון את רמת ההשקעה שלו במסלולים הפרטיים ולא במסלולי ברירת המחדל. כל שכיר ועצמאי מחוייב בפתיחת קרן פנסיה והפרשה חודשית על בסיס קבוע בעוד שבמסלול קופות גמל ההפקדה רצונית ולא מחויבת ובהתאם גם גמישה יותר ומאפשרת את משיכת הכסף בכל עת ללא תשלום קנס.

--

פורטל הביטוחים הגדול בישראל - קופות גמל מומלצת

סוגי קופות גמל ופנסיה נבדלות בכמה מאפיינים: 

  • הפקדה - בקרן פנסיה ההפקדה חודשית ומצטברת לאורך כל החיים עד הפרישה לפי אחוז קבוע בחוק. בקופת גמל ניתן להפקיד כספים גם על בסיס חד פעמי.
  • משיכה - קרן פנסיה מאפשרת משיכה רק בגיל 60 והלאה בעוד שקופת גמל מאפשרת משיכה לפי שני מסלולים החל מ-2008: קופת גמל לא משלמת לקצבה – קופת גמל ממנה לא ניתן למשוך כספים שהופקדו בה, למעט כספי פיצויים, אלא רק על ידי העברתם לקופת גמל משלמת לקצבה.

קופת גמל משלמת לקצבה – קופה שניתן למשוך ממנה את החיסכון שהצטבר כקצבה. סכום הקצבה תלוי בסכומים שנחסכו, במסלול הקצבה, במין העמית החבר ובמועד הפרישה.

  • השקעה – ההשקעה בקרן הפנסיה פאסיבית והמפריש לקרן לא זכאי לנהל את הקרן אלא בעליה מנהלים אותה עבורו יחד עם כספיהם של שאר העמיתים החברים בקרן. בקופת גמל לעומת זאת יש אפשרות ניהול עצמית של הכספים ובחירת מסלולי ההשקעה שהקופה מציעה. מסלול IRA של קופות הגמל מאפשר אפילו קניית ומכירת ניירות ערך בצורה עצמאית ומקנה הטבות מס גדולות ועמלות נמוכות.

המדינה מעודדת הפקדות בקופות גמל נוספות מעבר להפקדת החובה בקרן הפנסיה ומעניקה ניכוי מס וזיכוי מס לעובד על הפקדות וגם פטור מס למעביד עד תקרה מסוימת.

קופות גמל פועלות על בסיס חוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים משנת 2005 הקרוי: " חוק קופות הגמל" ועל בסיס תקנות מס ההכנסה משנת 1964.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל מביא לכם את ההצעות הטובות ביותר לקופות גמל, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות ומרכז עבורכם מידע שימושי רב בתחומי הביטוח, החיסכון וההשקעה במדינת ישראל עבור שכירים, עצמאים וכל מי שמעוניין לחסוך ולהשקיע ורוצה להתמצא בתחום ולהכיר את האפשרויות העומדות בפניו, היתרונות והחסרונות של כל אפיק השקעה וחיסכון וההבדלים בין מכשירי ההשקעה והחיסכון השונים.

ההבדל בין קופת גמל לביטוח מנהלים

שני הכלים הללו הם בין אפיקי ההשקעה והחיסכון הפופולריים ביותר אך בעוד ביטוח מנהלים מבוסס על חוזה אישי בין המבוטח לחברה המבוטחת בקופת גמל החוזה המחייב הוא בין הקופה לעמיתים על פי תקנון הקופה ולעמיתים יש זכות קניין ביושר נכסי הקופה.

פתיחת קופת גמל נוספת מעבר לקרן הפנסיה מאפשרת למי שיש ברשותו את האמצעים להפריש כספים שחסך לקופה ולשלם פחות מס הכנסה פשוטו כמשמעו בעזרת הפקדות אלה. עבור מי שמשתכר במדרגת מס גבוהה ואמור לשלם סכומי כסף גדולים למס הכנסה כל חודש וכל שנה, פתיחת קופת גמל בנוסף לקרן הפנסיה, בין אם כעצמאי או כשכיר היא דבר עוצמתי שיכול לחסוך לו תשלומי מס רבים לאורך השנים בנוסף לתשואות היכולות להתקבל לאורך השנים כתוצאה מהשקעות מנהלי הקופות באפיקי ההשקעה השונים בשוק ההון וכדומה.

--

לפרטים נוספים על השקעה בקרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, ביטוחי מנהלים וקרנות השתלמות גלשו עוד באתר פורטל הביטוחים הגדול בישראל וקראו מאמרים נוספים בתחום, השוו מחירים ומצאו את ההצעות האטרקטיביות ביותר ואת תוכניות החיסכון וההשקעה והביטוחים השונים: ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח רכב וכל שאר פוליסות הביטוח הקיימות לרבות ביטוח משכנתה ועוד.

עוד דברים שחשוב לדעת על קופת גמל:

  • אפשר להעביר את ניהול הקופה בין חברות ללא קנס וללא קושי ללא משיכת הכספים ואיבוד זכויות ארוכות טווח עליהם.
  • כספים אשר הופקדו בקופת גמל לעצמאים לפני שנת 2006 ניתנים למשיכה על ידי העמית לפי המוקדם מהשניים: או 15 שנה אחרי ההפקדה הראשונה בקופה או בגיל הפרישה. החל משנת 2006 ניתן למשוך כפסים שהופקדו בקופת הגמל רק מגיל 60 ומהלאה או במשיכה מוקדמת המחייבת בתשלום מס של 35%.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל עוזר לכם להבין כמה תשלמו ואיך תחסכו בעמלות, דמי הניהול ובמשיכות המוקדמות ועוד מידע שימושי רב בפורטל.

פורטל הביטוחים הגדול בישראל

טלפון: 073-272-5261

www.2bit.co.il

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים