חיפוש
 
לדף הבית >>     דבורה אושפיז >>

מהו משך הזמן היעיל ביותר ללמידה

 

”חקר המוח המתקדם עזר לאנשי ההוראה להבין איך המוח פועל. מסתבר שהמוח יכול להיות בריכוז מקסימום 20 דקות (המחמירים מדברים על 7 דקות בלבד). כדי ללמוד ולזכור המוח צריך שחמצן יגיע איליו... החמצן הוא הדבק המקשר בין הקשרים (הסינפסות) במוח, מחזק את הקיימים וגם מסייע ביצירת קשרים חדשים”. להמשך קריאה- כנסו

 

מהו משך הזמן היעיל ביותר ללמידה?
שאלת תושבת העיר

היי שרה, אני מורה להוראה מתקנת. תוהה מהו הזמן האידאלי לשיעור? שעה או פחות? כמה זמן אדם לרוב מצליח לשמור על ריכוז ומה עושים במהלך השיעור כשהוא מאבד את הקשב? כלומר מהו משך ההפסקה המומלץ ומה לעשות בזמן הזה שישמר את האווירה הלימודית. תודה, רינה

תשובת מנהלת הפורום- שרה ברקוביץ 

שלום רינה,

חקר המוח המתקדם עזר לאנשי ההוראה להבין איך המוח פועל. מסתבר שהמוח יכול להיות בריכוז מקסימום 20 דקות (המחמירים מדברים על 7 דקות בלבד)

כדי ללמוד ולזכור המוח צריך שחמצן יגיע איליו... החמצן הוא הדבק המקשר בין הקשרים (הסינפסות) במוח, מחזק את הקיימים וגם מסייע ביצירת קשרים חדשים. כדי שחמצן יגיע למוח, עלינו להזרים את הדם איליו וזאת באמצעות תנועה/ספורט. דבר נוסף שהמוח אוהב הוא אימונים/חזרתיות/תירגולים והחשוב ביותר הן ההפסקות, הסחות הדעת.

משך זמן סביר למפגש הוא שעה אשר תחולק למקטעים קצרים וביניהם תפעילי את הילד בתרגילים כגון- קפיצות, הצלבות ועמידה על רגל אחת.

"הוראה מרווחת" מדברת על 15-20 דקות של למידה והפסקה תנועתית של 2-5 דקות ביניהם.

החשוב הוא גם לשתות מים לאורך המפגש.

בהצלחה!

 

יש לכם עוד שאלות לשרה ברקוביץ אימון קוגנטיבי התנהגותי? כנסו!

שרה ברקוביץ   050-6278781   הפייסבוק שלי


 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים