חיפוש
 
לדף הבית >>     Best Links - תוכן שיווקי >>

כל מה שחשוב לדעת על בינה מלאכותית

 

בינה מלאכותית (AI) היא ענף של מדעי המחשב המתמקד בפיתוח של מכונות ומערכות מתקדמות אשר מתוכננות לבצע משימות הדורשות בדרך כלל אינטליגנציה אנושית

 

בינה מלאכותית (AI) היא ענף של מדעי המחשב המתמקד בפיתוח של מכונות ומערכות מתקדמות אשר מתוכננות לבצע משימות הדורשות בדרך כלל אינטליגנציה אנושית.
אם לדוגמא, אתם מתעניינים בלימודי תואר במדעי המחשב, יש לקחת בחשבון שככל הנראה שיושם דגש גם על הנושא של הבינה המלאכותית – ולכן, חשוב שיהיה לכם את כל המידע הרלוונטי בנושא. אז בכדי להקל עליכם, להלן סקירה מקיפה של היבטים הקשורים לנושא של בינה מלאכותית:

סוגי בינה מלאכותית
ניתן לחלק את מערכות הבינה המלאכותית לסוגים שונים ובין היתר הסוגים הבאים:

  • בינה מלאכותית צרה – בינה אשר תוכננה במיוחד עבור מסימה ספציפית כמו סיווג של תמונה. בינה זו פועלת רק באותו הקשר מוגבל לשמו היא ייעודה. 
  • בינה מלאכותית חזקה – מערכות בינה מלאכותית אשר מתוכננות ללמוד וליישם מידע על פי תחומים שונים – באופן הדומה במידה רבה לאינטליגנציה האנושית. 
  • למידת מכונה - תת-קבוצה של בינה מלאכותית אשר כוללת פיתוח של אלגוריתמים ומודלים המאפשרים למכונות ללמוד מנתונים. ניתן לסווג למידת מכונה ללמידה מפוקחת, למידה ללא פיקוח ולמידת חיזוק.

טכניקות וגישות של בינה מלאכותית
ההבדלים בין מערכות בינה מלאכותית באים לידי ביטוי גם בטכניקות והגישות עליהן הן מבוססות.
בין היתר ניתן למצוא מערכת בינה מלאכותית אשר מבוססת על כללים מוגדרים ועל היגיון לוגים. מערכת בינה מלאכותית המכוונת ללמוד דפוסים ולבצע תחזיות שונות מנתונים שונים אותם היא מקבלת. יש מערכות המתוכננות לפרש וליצור שפה אנושית – נהוג להשתמש בהן ביישומים כמו צ’טבוטים לדוגמא. בינה מלאכותית יכולה לפרש ולקבל החלטות על סמך נתונים חזותיים כמו: זיהוי תמונה, פנים ואובייקטים. 

היישומים השונים של בינה מלאכותית
מי שרוצה להתעמק בתחום הבינה המלאכותית, קיימת חשיבות גבוהה שיכיר גם את היישומים השונים שלה ובין היתר:

  • עוזרים וירטואליים – עוזרים וירטואליים כמו siri לדוגמא, הינם עוזרים מבוססי ביינה אשר מתוכננים להגיב לפקודות קוליות. 
  • זיהוי של תמונה ודיבור – מערכות בינה מלאכותית אשר מתוכננות לזהות ולפרש תמונות ובנוסף, במקרים רבים הן גם בעלות יכולות להמיר שפה מדוברת לטקסט. 
  • רכבים אוטונומיים – רכבים בנהיגה עצמית אשר עושים שימוש בבינה מלאכותית לצורך: ניווט, זיהוי מכשולים וקבלת החלטות.
  • בינה מלאכותית בעולם הבריאות – בשנים האחרונות נהוג לעשות שימוש בבינה לצורך אבחון, רפואה מותאמת אישית, גילוי תרופות ואפילו טיפול ממשי בחולים.
  • רובוטיקה - רובוטים אשר מונעים על ידי בינה מלאכותית שיכולים לבצע משימות החל מפעולות ייצור שונות ועד מתן שירותי בריאות וביצוע של מטלות ביתיות שונות.
  • מערכות המלצות - מערכות אשר עושות שימוש בבינה מלאכותית כדי לנתח העדפות משתמש ולספק המלצות מותאמות אישית -  ניתן למצוא אותן בדרך כלל בשירותי סטרימינג ובפלטפורמות מסחר אלקטרוני.
  • משחקים - אלגוריתמי בינה מלאכותית המשפרים את חווית המשחק על ידי אספקת יריבים מציאותיים ומסתגלים, סביבות דינמיות ותוכן משחק מותאם אישית.

הבנת ההיבטים השונים של בינה מלאכותית חיונית לצורך הבנת השפעתה על החברה, קבלת החלטות מושכלות לגבי אופן השימוש בה ואף לקיחת חלק בדיונים הנוגעים לגבי ההשלכות האתיות שלה (ולאחרונה יש לא מעט דיונים כאלו). תחום הבינה המלאכותית ממשיך להתפתח במהירות, כאשר מחקר ופיתוח מתמשכים מעצבים את מסלולו העתידי.
על פי כל התחזיות מדובר בתחום שהולך להיות איתנו כאן עוד שנים רבות ולכן, כל מי ששוקל לימודי תואר בעולם המחשבים ושואף להחזיק בידע ובכלים העדכניים ביותר, ההמלצה בעבורו תהיה כמובן, לבחור במסלול לימודים אשר כולל בין היתר גם את הנושא הזה. 

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים