חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

שבת הגדול תש”פ

 

  חברים יקרים . כולנו עוברים תקופה לא קלה .רבים מאיתנו ייאלצו לחגוג את ליל הסדר  בבדידות כואבת. ובניגוד לשנים קודמות  בהם ברחנו לחו”ל כי לא רצינו להזמין את ”הדודה המרגיזה” .אולי נתחיל  להעריך יותר את המשפחתיות.

 

שבת זו שלפני  חג הפסח נקראת גם "שבת הגדול" ויש טעמים רבים לכינוי זה ואזכיר רק מעט: כמו השנה ,השבת שלפני יציאת מצרים  היה התאריך עשירי בניסן. ביום זה יצאו בני ישראל -העבדים -לשווקים על מנת לקנות כבש לכל משפחה כפי שהצטוו: "משכו וקחו לכם שה לבית אבות שה לבית" הסיבה לא הייתה מובנת למצרים שרצו לדעת מה הם יעשו עם הכבשים. ובני ישראל ענו בלי להסס שהם הולכים לשחוט אותם בעוד ארבעה ימים. וכידוע המצרים עבדו לכבשים והדבר הרגיז אותם . למרות שלא יכלו לעשות שום דבר(אחרי תשע מכות). עצם האומץ של היהודים  גרם להם לזקיפות קומה. היה נס. זו הייתה המצווה הראשונה של העם  וכמו כל ילד שמגיע למצוות נחשב לגדול ולכן נקראת כך השבת. גם אזהרה מאד אקטואלית ניתנה  אז לבנ"י שבליל הפסח במצרים  נאמר: "ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו"
 
 
מבחינה אישית: תכננו לערוך סדר משפחתי גדול .אבל המציאות טפחה על פנינו. אין לנו להיעצב כי בהשוואה להורים שלי  ז"ל שהגיעו לפני כשבעים שנה מחוסרי כול וגרו באוהלים ובמעברות זכינו ב"ה להתקדם. כמו כן ההורים של רעייתי שתחיה שעלו  קצת לפני קום המדינה  מאירופה אחרי שואה איומה והסגר בקפריסין -שם נפגשו- והחליטו להתחתן בחצר בית  בירושלים ביום שישי ט בניסן וגם הם התקדמו וראו נחת מהמשפחה המורחבת.
 
חברים יקרים . כולנו עוברים תקופה לא קלה .רבים מאיתנו ייאלצו לחגוג את ליל הסדר  בבדידות כואבת. ובניגוד לשנים קודמות  בהם ברחנו לחו"ל כי לא רצינו להזמין את "הדודה המרגיזה" .אולי נתחיל  להעריך יותר את המשפחתיות.
 
בואו ונלמד מהם: אם הם הצליחו להתגבר על כל הצרות ולעבור את הקשיים הרבים. אין לנו מה להתלונן.
 
שבת שלום .בריאות, ולקראת פסח מכונן.
 
 
 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים