חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

חולון:על אש קטנה

 

הצלחה גדולה ליוזמת עיריית חולון, בשיתוף עם ועד ההורים העירוני, שמציעה שפע של פעילויות ללא תשלום כתחליף למדורות ל”ג בעומר

 

  אש אש (לא) על כל תל: לקראת ל"ג בעומר שיחול בשבוע הבא, פנתה עיריית חולון לכל מערכת החינוך להמעיט ככל האפשר בהדלקת מדורות ולהסתפק בעריכת מדורות קטנות ומשותפות, בית ספריות או שכבתיות, תוך שמירה על כללי הבטיחות ועל הניקיון, וזאת בשל הפגיעה באיכות הסביבה וההפרעה לתושבים.

כמו כן, תחת הסיסמה "חולון מדליקה גם בלי מדורות" יצאה מחלקת קיימות ופרויקטים סביבתיים בעירייה, בשיתוף עם ועד ההורים העירוני, בקריאה לתושבים לוותר בכלל על המדורה ולקיים אירוע חלופי מהנה. לצורך כך, הציעה העירייה לספק ללא עלות פעילות דוגמת הצגה, מופע או סדנה. יצוין, כי היוזמה זכתה לביקוש רב עם מאות פניות ובתוך זמן קצר מרגע פרסומה אזל מלאי הפעילויות.

 במהלך השנים הלכו והצטמצמו השטחים הפנויים שבהם ניתן להבעיר מדורות בערי ישראל בכלל ובמרכז הארץ בפרט וזאת לאור הגידול באוכלוסייה, שהביא לבניית מבנים רבים. כתוצאה מכך, הלך והשתרש הנוהג לפיו אירועי החג מתקיימים במשך מספר ימים, לעתים אף למעלה משבוע, דבר שגורם לתושבי העיר סבל רב כתוצאה ממטרדי עשן, לכלוך ורעש עד השעות המאוחרות של הלילה, וכל זאת ממש למרגלות בתיהם. במקביל, איכות האוויר בתקופה זו נפגמת, מה שמעיק במיוחד על קשישים, על תינוקות ועל אנשים שבריאותם אינה תקינה.

 לאלה מהתושבים שבכל זאת מחליטים לקיים מדורה, להלן מספר הנחיות סביבתיות ובטיחותיות חשובות: אין להכניס למדורה פלסטיק, קלקר, צמיגים, עצים שצבועים בלכה או בצבע, תחליפי עץ, ברזלים, זכוכיות ואבנים; יש למקם את המדורה בשטח נקי וחשוף שאין בו סכנה להתפשטות האש לשטחים אחרים; אין להדליק מדורה בסמוך לשדה קוצים או באזור מיוער וליד שיחים או תחת קווי טלפון וחשמל;  אין להבעיר אש באמצעות חומרים כימיים כגון בנזין ונפט, אלא באמצעות חומרי בעירה מוצקים בלבד, כגון: גפרורים, ניירות וזרדים; יש להקים את בסיס המדורה בתוך גומה שחפורה באדמה ואין להעמיד את הקרשים לגובה; מומלץ לתחום את אזור המדורה באבנים; יש להצטייד מראש במים, בחול או בכל אמצעי כיבוי אחר (כגון: מטפים) ובסיום המדורה יש להקפיד לכבותה באופן מוחלט, כולל הרטבה וכיסוי של השרידים. כמובן, שיש להשאיר את השטח נקי.

 הפיקוח העירוני יערוך סיורים במוקדי המדורות לשמירה על מילוי ההנחיות ומניעת מטרדים לציבור הרחב.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים