חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

בת ים: הועדה המחוזית אישרה את פרויקט פינוי בינוי יוספטל-איילון

 

מטרת התוכנית לחולל התחדשות עירוניות באחת הכניסות הראשיות לעיר מנתיבי איילון ובסמוך לרכבת ישראל

 

השבוע, ביום א’ ה-27/5 אישרה הועדה המחוזית את תוכנית בי/543 ’פינוי בינוי’ יוספטל-איילון סמוך לנתיבי איילון (כביש 20) ותחנת יוספטל של רכבת ישראל.

התכנית שאושרה כוללת הריסת ארבעה בניינים: שלושה בשד’ יוספטל 111-115 ואחד ברח’ הנריטה סולד 20, ובמקומם יבנה מתחם הכולל תעסוקה, מסחר ומגורים.

את מקומן של 64 יחידות הדיור שמצויות כיום במקום, יתפסו שני מגדלי מגורים שיכילו 300 יחידות דיור, ומגדל משרדים בהיקף של 30,000 מ"ר מעל קומת מסחר בחזית רח’ יוספטל.

מטרת התוכנית לחולל התחדשות עירונית באחת הכניסות הראשיות של העיר. במסגרת התוכנית יתאפשר חידושו של מלאי הדיור הקיים תוך מתן אפשרות לתוספת של 236 יחידות דיור חדשות באזור. תמהיל יחידות הדיור יהיה מגוון על מנת לענות על ביקושים של משקי בית מגוונים, לרבות יחידות דיור קטנות ויחידות דיור מותאמים לאנשים עם מוגבלויות. בנוסף תאפשר התכנית מעבר להולכי רגל בין הנרייטה סולד לרח’ יוספטל.

 פרויקט פינוי בינוי יוספטל-איילון, תואם את המדיניות העירונית להפיכת הכניסות לעיר מנתיבי איילון למוקדים עירוניים אינטנסיביים המשלבים מגורים, תעסוקה ומסחר. כמו כך הפרויקט הינו חלק מתהליך הפיכתה של העיר בת ים למרכז עסקים של גוש דן. פרויקט זה מצטרף לתוכניות הפינוי בינוי  על ציר יוספטל איילון, שמגיעות עד לאזור  העסקים, שמשנה את פניו והופך לרובע מעורב שימושים הכולל תעסוקה, מגורים בילוי ופנאי. כיום נבנים באזור העסקים מבני משרדים ומסחר וכן החלה הקמתו של בית המשפט האזורי לנוער, תעבורה ומשפחה.

 ע"פ התוכניות, באזור העסקים בבת ים יבנו בשנים הקרובות 2 מיליון מ"ר של משרדים ומסחר, שיאוכלסו על ידי חברות הייטק, משרדי עורכי דין וחברות נוספות שיעתיקו את משכנן לעיר.

הדמיות: משרד אדריכלים גבירצמן כנף פרנס בע"מ

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

מדורים