חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה - אמור תשעח

 

 יש בחגי ישראל ובפילוסופיה היהודית מעין המשכה של העבר הקודר והפסימי אל קשיי ההווה וציפייה אופטימית אל  עתיד טוב יותר.

 

הפרשה פותחת בתורת הכוהנים ובאיסורים וההגבלות והחובות על הכוהנים - עד ימינו -כגון ,איסור טומאה למת, איסור נישואים לאישה גרושה. גם היום ניתן לזהות את הכוהנים על פי שמות משפחתם. בנוסף לקדושת האדם, ביהדות מקדשים את הזמן ובהמשך, רשימת החגים והמועדים שהם פסח, שבועות, סוכות, ראש השנה ויום הכיפורים כאשר בראש הרשימה מציינת התורה את יום השבת. השבת מאפשרת ליהודי לנוח מעמלו וליהנות מיגיע כפיו ובמשפחתו,השבת הינו סמל ויום קדוש לעם ישראל .

  רשימת החגים המוזכרים בפרשת השבוע מכילה שני רגשות שונים . מצד אחד   "עבדים היינו במצרים" והקושי של הנדודים במדבר "למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את אבותיכם..." ומאידך שמחת חג מתן תורה וקציר העומר, את העלייה לרגל שלוש פעמים בשנה.וכמובן  קדושת המקום.

 יש בחגי ישראל ובפילוסופיה היהודית מעין המשכה של העבר הקודר והפסימי אל קשיי ההווה וציפייה אופטימית אל  עתיד טוב יותר.

בנוסף לחגים מן התורה, זכינו  בעבר הרחוק לעוד שני ימים טובים בעלי אותה אוריינטציה: חג פורים וחנוכה. וממש בימינו, בחדש זה, זכינו לשני ימים מיוחדים  מאד: יום העצמאות שנחגג לפני שבוע ויום ירושלים  בכ"ח באייר.( והילדים  בטח מתכוננים לל"ג בעומר בשבוע הבא)

בכולם נחשוב על העבר ונפנה לבנו  קדימה אל העתיד כמו שאנו שרים בהמנון בו  אנו נזכרים, בנפש היהודי ההומייה.ופונים בתקווה אל פאתי מזרח קדימה. במילה קדימה טמונים לדעתי :  זמן עבר (קדום) ואל העתיד (קדמה) תוך מבט ותפילה  אל  המזרח (קדם) אל ירושלים  .

חיים דברת.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

מדורים