חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

חולון: ועדת הבחירות דחתה עתירה נגד ראש העיר

 

בפעם השנייה בתוך שלושה ימים: ועדת הבחירות דחתה עתירה נוספת שהגישה התושבת ליאורה פור להוצאת צו מניעה נגד ראש העיר מוטי ששון בגין שימוש במשאבי העירייה לקידום קמפיין הבחירות

 

ועדת הבחירות נזפה בעותרת ואף חייבה אותה בתשלום הוצאות של 1,000 ₪ לעירייה וכן בתשלום של 1,000 ₪ לפלורה חממי, מנהלת דף הפייסבוק הפרטי "פורום חולון-הבית של חולון", שנכללה בעתירה

 פרופ’ עודד מודריק, יו"ר ועדת הבחירות האזורית: "לא נפל פגם בפרסומים העירוניים וממילא גם לא בפרסומים הפרטיים. ניתן לומר שאין אלה פרסומים מוגזמים גם בשים לב לכך שהפקתם נעשית תוך שימוש במשאבים עירוניים ".

 שלושה ימים לאחר שוועדת הבחירות דחתה את עתירתה הראשונה של התושבת ליאורה פור במלואה, שהוגשה נגד מוטי ששון, ראש העיר, נדחתה גם עתירתה השנייה באותו הנושא, כאשר הפעם היא הוגשה גם נגד שמשון חן, מנכ"ל החברה לבידור ולבילוי (חולון) בע"מ ונגד התושבת פלורה חממי, מנהלת דף הפייסבוק הפרטי "פורום חולון – הבית של חולון". במקרה זה  פסקה הוועדה גם תשלום הוצאות ע"י הגב’ פור לעיריית חולון ולגב’ חממי בגובה 1,000 ₪ לכל אחת.

 בדומה לעתירה הראשונה, גם העתירה השנייה התייחסה לדפי הפייסבוק של העירייה ושל ראש העיר, שכללו פרסומים הנוגעים לאירועים שונים שיש להם זיקה ברורה לפעולות העירייה. השופט (בדימוס) מודריק ציין, כי "באורח רגיל וכללי העירייה רשאית ואפילו צריכה לדווח לתושבים על פעילותה והיא זכאית להשתבח בהישגיה ובהישגי העיר כולה. מטבע העניין ראש העירייה, כמנצח על הפעילות העירונית, זכאי לשילובו ולאיזכורו במידע ובתיאורי הפעילות העירונית. כל זה בתנאי שהדברים נעשים ב"מינון" ראוי כשמסירת המידע לתושבים היא עיקר ואילו הענקת האשראי (קרדיט) עבור ההישג או עבור הפעילות היא עניין נלווה".

 

הגב’ פור עתרה בעתירה זו גם נגד פרסומים שהופיעו בדף הפייסבוק  של החברה לבילוי ולבידור וכן בדף הפייסבוק הפרטי  "פורום חולון – הבית של חולון" בניהולה של התושבת פלורה חממי, שהעותרת טענה כי הם פועלים בשירות העירייה והעומד בראשה.  עפ"י העותרת, בשנת בחירות על העירייה להימנע ממימון או ממתן אמצעי פרסום לראש העירייה והפרסומים בדפים הפרטיים או החוץ עירוניים פסולים אף הם כיוון שהם פרי מהלכים מכוונים של שימוש באמצעים עירוניים כדי שניתן יהיה להעתיק אותם אל הפרסומים הפרטיים. הגדילה העותרת לעשות וטענה, כי פרסומים שונים שהופיעו בדף הפרטי "פורום חולון-הבית של חולון" נמסרו למפעילי הדף בידי דוברות העירייה כדי לגרום לתעמולת בחירות עקיפה.

 כאמור, ועדת הבחירות דחתה מכל וכל  טיעונים אלה וקיבלה את עמדתו של ראש העירייה במלואה וכך גם את עמדתם של שני המשיבים האחרים. הגב’ פלורה חממי הכחישה באופן מוחלט את הטענה, כאילו דוברות העירייה המציאה לה את החומרים שפורסמו בדף הבית של חולון והשופט השתכנע כי דוברות העירייה אינה מכירה בדף הבית של חולון כפרסום תקשורתי שיש לו מעמד אצל הדוברות.

השופט מודריק: "הפרסומים הפרטיים נהנים מחופש פרסום שכן אין הם נשענים על משאבים עירוניים. פעולת השיתוף שפרסומים אלה מבצעים תקינה ואיננה בגדר ניצול משאב עירוני..... תת קבוצה זו חופשית להשתמש בכל פרסום עירוני כאוות נפשה".

 

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים