חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

חולון מתחדשת

 

אושרה תכנית כוללת להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה

 

  הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה הערב (ראשון, 6.5.18) פה אחד בישיבתה "תכנית כוללת להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה". הוועדה אף המליצה לוועדה המחוזית לאשר את התכנית.

התכנית קודמה במטרה לעודד את התחדשות המרקם הוותיק בעיר ומהווה בשורה משמעותית לחולון בכך שהיא מאפשרת מגוון מסלולים להתחדשות המבנים באופן אחראי ומבוקר.

 מדובר בתכנית חדשנית ופורצת דרך בתחומה שכן היא אינה עוסקת רק בתוספת הזכויות למבני מגורים אלא קובעת הנחיות והוראות להגדלת השטחים הציבוריים - המבונים והפתוחים - כמענה לתוספת יחידות הדיור הצפויות. מטרתן של הוראות אלה הינה לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה ובמקביל - לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי . התכנית מתווה באופן ברור וודאי את אופיים של הרחובות העירוניים, שכונות המגורים ומערך השטחים הציבוריים בכללותו.

 שני נושאים עיקריים עומדים במרכזה של התכנית:

הגדרת מוקדים עירוניים - מתחמים לקידום תכניות מפורטות לפינוי בינוי, אשר יאושרו בסמכות הוועדה המקומית בתנאים הבאים:

  1. קביעת מספר הקומות המקסימלי.
  2. קביעת השימושים בכל מתחם.
  3. קביעת מנגנון להקצאת שטחים מבונים לצרכי ציבור.
  4. קביעת הנחיות להקצאת שטחים פתוחים לציבור.

קביעת הנחיות ליישום תמ"א 38 במסלול של היתר "לחיזוק ותוספות" או "להריסה ובניה" כל זאת על ידי:

  1. מתן העדפה ברורה להריסה ובניה על פני חיזוק ותוספות.
  2. התאמת ההוראות לתנאים המיוחדים של העיר.
  3. שטח התכנית מחולק למתחמי תכנון עפ"י אופיו העירוני של כל אזור (מתחמי רחובות העיר, מתחמי רחובות ראשיים א’ ו ב’, מתחמי התחדשות מועדפת, מתחמי שימור, מתחמים לשמירה על תבנית הבניה, מתחמים לפינוי בינוי חובה). בכל מתחם מגדירה התכנית הוראות שונות.

 מטבע הדברים,  מימושה של תכנית זו תלוי בהתארגנות וולונטרית של התושבים  ואולם מרגע שהופכת המדיניות העירונית לתכנית מסודרת, היא מייצרת שקיפות וודאות ומקלה על התארגנות זו ועל היוזמות הפרטיות.

מימושה של התכנית יהיה בהדרגה לאורך תקופה  והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתיבחן מעת לעת.

 התכנית קודמה באגף אדריכלות ותכנון עיר בשיתוף עם  אגף הרישוי שבמינהל ההנדסה  בעיריית חולון וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדר’ מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים רונאל-לוי.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים