חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

סכסוך עז פרץ בין בני-זוג חד-מיניים סביב דירתם

 

סכסוך עז פרץ בין בני-זוג חד-מיניים סביב דירתם, לאחר שיחסיהם עלו על שרטון. ביהמ”ש למשפחה פסק על חלוקה שווה בנכס ביניהם.אביו של אחד הצדדים, שמימן מכיסו את רכישת הדירה - מערער על ההחלטה לביהמ”ש המחוזי.

 

מחלוקת סוערת בין בני זוג חד-מיניים הגיעה בימים אלו לפתחו של ביהמ"ש המחוזי, לאחר שאביו של אחד הצדדים  הגיש ערעור על קביעת ביהמ"ש לענייני משפחה, כי דירת בני הזוג תתחלק שווה בשווה בין שניהם. 

לדברי עו"ד טל מירון המייצגת את אחד מבני הזוג – השניים הכירו לפני מספר שנים השניים החליטו למסד את הקשר לאחר חמש שנות זוגיות, לעבור לגור יחד ולהביא ילד משותף במסגרת הליך פונדקאות. לטענת אביו של אחד הצדדים, הוא זה שנאלץ לשאת ברוב עלותו הכבדה של הליך הפונדקאות, עלות אשר חצתה  את החצי מיליון שקלים.

בסמוך ללידת בנם המשותף, החליטו בני הזוג לרכוש דירה במרכז הארץ, אולם לאור מצבם הכלכלי, נאלץ שוב אביו  של אחד מבני הזוג להוציא כספים מכיסו, ולממן את רכישת הדירה. וכך העביר האב למוכרי הדירה את מלוא התשלום הראשוני, בסך 1,200,000 שקלים. על יתרת הסכום,  של כמה מאות אלפי שקלים - נטלו בני הזוג משכנתא במשותף.

לדברי עו"ד מירון, הדירה נרשמה על שם שני הצדדים באופן משותף ובין השניים לא נערך כל הסכם ממון. כעבור ארבע שנים בלבד של מגורים משותפים עלו יחסיהם של בני הזוג על שרטון, והם החליטו להיפרד.  או אז פרץ ביניהם סכסוך מר כיצד לחלק את דירתם.

לאחר שהשניים לא הצליחו להגיע להסכמות, הגיש אחד מהם בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט לענייני משפחה. לאחר שהליך הגישור בין השניים לא צלח, הצטיידו בני הזוג בעורכי דין – ופנו להיאבק על חלוקת הרכוש בביהמ"ש לענייני משפחה.

ביהמ"ש לענייני משפחה ששמע את טיעוניי הצדדים, החליט כי דירתם של בני הזוג תתחלק שווה בשווה ביניהם, 
וזאת חרף העובדה שהכספים לדירה שולמו ברובם על ידי האב, וחרף מספר השנים המועט בו חיו השניים בשיתוף רכושי.
בית המשפט נזף בצדדים על כך שלא ערכו הסכם ממון אשר יכול היה להסדיר זאת בקלות. לאור פסק הדין, חש האב המממן מרומה ומתוסכל, ופנה לעו"ד טל מירון, אשר הגישה בשמו ובשם בנו  ערעור על החלטת ביהמ"ש למשפחה – לבית המשפט המחוזי.  

במסגרת הערעור טוען האב כי נערך מחטף בנכס אשר שייך לו למעשה, נכס אשר נקנה בשארית כספו של האב 
עבור בנו היחיד וכעת יועבר לשימושו של בן זוגו לשעבר. הערעור נדון בימים אלה בבית המשפט המחוזי.

לדברי עוה"ד מירון, חוק יחסי ממון קובע באופן מפורש, כי מתנות שקיבל אחד מהצדדים במהלך הנישואין או לפני הנישואין  אינן מהוות רכוש משותף של בני הזוג, אולם בתי המשפט קבעו לאורך השנים דין מיוחד לדירת מגורים של בני זוג.

לדברי עו"ד מירון, סכסוך זה, כמו רבים אחרים, ניתן היה למנוע באמצעות חתימה על 94סכם מתנה על תנאי  או על הסכם ממון אשר היו מסדירים את גורל הדירה במקרה פרידה – וזאת בעלות נמוכה וללא כל עגמת נפש.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים