חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

עיריית בת ים הקימה קבוצת נאמני משו”ב 107

 

הפעילים יסייעו בשיתוף משו”ב, מה שידוע כמוקד העירוני, להציף ולאתר מטרדים ומפגעים מהשטח ולתת מענה מהיר לבעיות שונות של שעולות ברחבי העיר

 

משו"ב (מרכז שליטה ובקרה) 107 בעיריית בת-ים הינו יחידת הקשר של תושבי העיר עם העירייה על אגפיה השונים. באמצעות משו"ב 107 ניתן לדווח על כל מפגע ולקבל מידע בנושאים שונים 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע. בהתאם לתפיסה העירונית המציב את התושב במרכז, ובמטרה לייעל את השירות לתושב החליטה העירייה להקים צוות נאמני משו"ב 107 שיכלול כפיילוט ראשוני 5 תושבים שיתנדבו להצרף למיזם, בעתיד צפויים להצטרף לקבוצה עוד תושבים.

 במסגרת הקמת מיזם הוקמה קבוצת ווטצ’אפ שכוללת את המוקד העירוני ואת חמשת התושבים. מטרת הקבוצה היא כי נאמני משו"ב 107 יכולו להעביר למוקד העירוני בזמן אמת דיווח על מפגעים ותקלות שהם נתקלים בהם ברחבי העיר הנאמנים יעבירו את הדיווח בצירוף תמונתה כתובת מדויקת ותיאור המפגע. המשו"ב 107 מיד לאחר הדיווח יתחיל לטפל במפגע ויעבירה למחלקה הרלוונטית, ובכך ניתן יהיה לפתור את בעיה עוד בטרם דווחה על ידי התושבים. בעתיד, יעברו הנאמנים הדרכה על מנת שיוכלו לדווח על המפגעים באמצעות אפליקציית העירייה.

 בנוסף, הוחלט כי הקבוצה תפגש במוקד העירוני לישיבת סטטוס תקופתית עם מנהלי משו"ב 107 בו ידווחו הנאמנים על בעיות שעלו מאז המפגש האחרון לדוגמא: מפגעים שעדיין לא טופלו מאז שדווחו, בעיות כלל עירונית שעולות מהשטח וכו’. אסתר כהן, תושבת העיר מעל 55, שהצטרפה למיזם מספרת: "יש הרבה תושבים נהדרים שאכפת להם מבת ים. פעלתי עד עכשיו הרבה פעמים מול גורמים עירונים כמו המוקד או הוטרינר העירוני, ואת כל הפעולות עשיתי לבד. החשיבות הגדולה של הקמת הקבוצה זה שעכשיו לאנשים שאכפת להם כמוני יש ערוץ ישיר מול העירייה ויש עם מי לדבר. השיתוף הפעולה הזה הוא מבורך מאוד, ואני מאמינה שבעבודת צוות יחד עם משו"ב יראו את התוצאות בשטח ולאחר גם את שביעות הרצון של התושבים"

 חמשת התושבים שיצטרפו למיזם הינם בוגרי התכנית "ותיקים בסביבה" שטקס הסיום של התוכנית התקיים בסוף חודש אפריל. התכנית התקיימה במשך 6 החודשים האחרונים בעיר בת ים וכלל הכשרה של קבוצת ותיקים/גמלאים מהעיר בנושאי סביבה וקיימות על מנת להכשירם כפעילים עירוניים בנושאים אלו. הקורס התקיים הודות לשיתוף פעולה של היח’ לקיימות ואיכות הסביבה בעירייה, איגוד ערים דן לתברואה בחירייה והחברה להגנת הטבע קהילת תל אביב.

 הקורס כלל הרצאות סדנאות וסיורים, מפגש עם פעילים מקבוצה דומה בהרצליה, וכן עבודה קבוצתית על פרויקטים שנבחרו ע"י הפעילים  - אימוץ הפארק החופי בדרום העיר. בקורס לקחו חלק כ- 20 ותיקים חרוצים ונלהבים המעוננים לתרום לעיר בעשייתם. קבוצת הפעילים, שכוללת בתוכה את נאמני המוקד, תקיים ארוע שיא בפארק החופי, למרגלות הר הפסולת המשוקם "הר תצפית הים" ב 23.5.2018 בשעה 9:00 בבוקר  הציבור מוזמן.

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים