חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות חולון בת ים >>

בעקבות התיקון: 40 מרכולים ימשיכו לפעול בשבת

 

מועצת העיר חולון אישרה את בקשת ראש העיר לתיקון חוק העזר בנושא פתיחת בתי עסק וסגירתם. מוטי ששון: ”בכוונתי לשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר במסגרתו ימשיכו מספר עסקים להיות פתוחים בשבת לרווחת התושבים”

 

בתום דיון סוער אישרה הערב (יום א’)  מועצת העיר חולון בישיבתה ברוב של 11 תומכים, 9 מתנגדים ו-2 נמנעים את בקשתו של ראש העיר, מוטי ששון, לתיקון חוק עזר לחולון (פתיחת בתי עסק וסגירתם) (תיקון), התשע"ח – 2017.
מטרת התיקון היא לאפשר לכ-40 מרכולים/חנויות נוחות ("פיצוציות") להמשיך ולפעול בשבת, כפי שהיה עד כה, גם במידה שהצעת "חוק המרכולים", שכבר אושרה בקריאה ראשונה בכנסת, תאושר סופית. כזכור, לאחרונה אישרה הכנסת בקריאה ראשונה הצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות (חוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה) תשע"ח-2017, שבמידה שאכן יחוקק, הוא יעניק לשר הפנים סמכויות לפסול חוקי עזר עירוניים שמקודמים ברשויות המקומיות ובכך ניתן יהיה, למעשה, לסגור עסקים שפועלים בימי המנוחה באישור העירייה.
לאחר שראש עיריית חולון שלח ביחד עם ראשי רשויות אחרים מכתב לראש הממשלה לפיו הצעת החוק מהווה פגיעה חמורה בסמכויות נבחרי השלטון המקומי ושינוי דרסטי של הסטטוס קוו לגבי פעילות עסקים בשבת, החליט ששון להכניס תיקון לחוק העזר העירוני הקיים ובכך לנסות לבטל את רוע הגזירה.

עפ"י התיקון שאושר, האזורים או הרחובות המותרים לפתיחת קיוסק, מזנון או מרכול בימי מנוחה (למעט יום הכיפורים וליל תשעה באב) הינם: אזור התעשייה, גינות ציבוריות, רחובות סוקולוב, דב הוז, ההסתדרות, מפרץ שלמה,  שד’ ירושלים, סרלין, מקווה ישראל, שד’ קוגל, ויצמן, אהרונוביץ, אילת, התנאים, חנקין, פנחס אילון, גולדה מאיר, הלוחמים, משה שרת, מתחם המדיטק וקניונים ללא מגבלת שעות וזאת בנוסף לפתיחת בתי אוכל ובתי קפה המותרים בכל רחבי העיר, אף הם ללא מגבלת שעות.

ראש העיר, מוטי ששון, בדבריו בישיבת המועצה לפי ההצבעה: "כל השנים ישנם יחסים טובים ונשמר האיזון בין צרכי החילונים וצרכי החרדים בחולון. אני מבקש לשמור על המרקם העדין ולשמר את הסטטוס קוו. ישנה מציאות מסוימת בעיר שישנם בתי עסק שפתוחים בשישי ושבת שמשרתים את האוכלוסיה החילונית שזקוקה להם. לא ייתכן שתושב חולון יצטרך לנסוע לעיר אחרת בסוף השבוע לקנות מצרכים. לא אכפה את דעתי האישית על הרוב בעיר, אני ראש העיר של כולם!"

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

מדורים