חיפוש
 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

אישה עם פיגור שכלי גורשה לרוסיה

 

משרד הפנים עומד לגרש אישה עם פיגור שכלי לרוסיה – שם תיכלא במוסד סגור לחולי נפש. אחותה הגישה ערר נגד החלטת המשרד.

 

אישה, ילידת רוסיה, כבת 60, הסובלת מפיגור שכלי משמעותי, טופלה על ידי הוריה לאורך כל חייה ברוסיה.

לפני כחמש שנים, עם מות ההורים, הביאה אותה אחותה ארצה, באמצעות אשרת ביקור, ומאז היא מתגוררת בביתה, והיא זו שדואגת ומטפלת בכל צרכיה.

כשהגישה האחות בקשה למשרד הפנים להסדיר את מעמדה של האחות הנכה בארץ, דחה משרד הפנים את הבקשה בטענה כי לא נמצאו טעמים הומניטאריים מיוחדים לאישור הבקשה – בין היתר, משום שלאחות הנכה זיקה גדולה וממשית יותר לרוסיה מאשר לישראל, וכי היא מטופלת שם על ידי דודה ושכנתה הקשישים. עוה"ד חיים פרנק הגיש, בשם האחות, ערר נגד החלטת משרד ה פנים, בטענה כי הטיפול באחותה הנכה היה זמני, וכי במילא השכנה והדוד הקשישים אינם מסוגלים או מעוניינים לטפל בה לאורך זמן, שכן בעצמם זקוקים לעזרה בתפקודי היומיום.

חוות דעת של פסיכיאטר מומחה שצורפה לערר תמכה בעמדה זו, וקבעה כי לאחות הנכה נשקפת סכנת חיים אם תגורש מהארץ ותופרד מאחותה, וכי צפוי לה במקרה כזה נזק בריאותי ונפשי.

"התובעת אינה מבקשת מעמד של קבע בישראל עבור אחותה, וגם לא קצבאות או תגמולים, אלא רק שיותר לה להישאר בישראל – שימנעו סבל וסכנת חיים הנשקפים לה אם תוחזר לרוסיה – שם היא צפויה להיכלא בבית חולים לחולי נפש, שהתנאים בו מזכירים את התנאים של בתי חולים דומים במ90ה ה-19" אומר עוה"ד פרנק.

הועדה הבינמשרדית לעניינים הומניטריים דחתה בימים אלה את בקשתה של התובעת. מדוברות משרד הפנים נמסר: "המקרה נבחן פעמיים על ידי הועדה הבינמשרדית. לא נמצאו טעמים הומניטריים מיוחדים שמצדיקים קבלת מעמד".

עו"ד חיים פרנק הגיש ערר על החלטת הועדה, וביהמ"ש לעררים בירושלים הקפיא שלשום (1/1) את ההחלטה לגרש את האישה, עד אשר משרד הפנים יגיש את תגובתו לערר לבית הדין. הדיון הבא בערר נקבע ל-20/2/2018 .

רן שריר – יחסי ציבור לעורכי דין

בתמונה: עוה’’ד חיים פרנק -  צלם בני מנשרוב

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים