חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

בת ים: פרויקט מתחם הבורסקי 4

 

הועדה המחוזית אישרה את פרויקט מתחם הבורסקי 4: את מבני התעשייה הישנים יחליפו שני מגדלים בגובה 39 ו- 26 קומות שיכילו מגורים, מסחר, תעסוקה ומוסדות ציבור

 

הועדה המחוזית אישרה את פרויקט במתחם "הבורסקאי 4" (בי/641), באזור העסקים המתחדש של בת ים.

במסגרת הפרויקט, המצוי בשטח של 46 דונם יבנו שני מגדלים, האחד בגובה של עד 39 קומות (4 קומות מתחת לקרקע ו-35 קומות מעל הקרקע) וכן מגדל בגובה של עד 26 קומות (4 מתחת לקרקע היתר מעל הקרקע).

המתחם, שיחליף את מבני התעשייה הישנים שמצויים כיום במקום, מבוסס על עירוב שימושים, וכולל מגורים, תעסוקה ומסחר. שני המגדלים יכילו 199 יח"ד על שטח של 80 מ"ר (המהווים כ- 40% משטח התוכנית) ובנוסף ישולבו בהם 820 מ"ר לצרכי ציבור.

בשטחי התעסוקה יותרו שימושים למשרדים, תעשיה עתירת ידע, מרפאות ובנקאות, פנאי, בידור וספורט. כמו כן מתירה התוכנית המרת שטחי משרדים לטובת בית מלון.

התכנית תואמת את מדיניות התכנון של הועדה במקומית של בת ים לפיתוח רובע העסקים, המקדמת יצירת מרחב עירוני אינטנסיבי המשלב שטחי תעסוקה, מסחר ומגורים.

אזור העסקים הוא אזור תעשיה שעובר לראשונה בישראל תהליכי פינוי בינוי, שהופכים אותו לאזור עסקים חדשני, המכיל מגורים, משרדים, מוסדות ציבור, תרבות ובילוי. בשנים הקרובות צפויים להיבנות 2.5 מיליון מ"ר, כאשר 2 מיליון מ"ר מיועדים למסחר ותעסוקה וחצי מיליון מ"ר למגורים.

מתחם העסקים של בת ים יושב על שטח של 960 דונם וממוקם במרכז העיר, במיקום אסטרטגי ונגיש, בלב המטרופולין גוש דן. הוא מתחבר ממערב לכביש 20, לרכבת ישראל ובעוד מספר שנים תעבור במרכזו הרכבת הקלה.

במקביל לתוכניות הפיתוח, השקיעה העירייה ב- 5 השנים האחרונות כ- 60 מיליון ¤ בפיתוח וחידוש אזור העסקים, בחידוש תשתיות תת קרקעיות ועיליות, בפיתוח המרחב הציבורי, ברחובות עצמם ובמתחמי הפרויקטים החדשים תוך הסבת שטחים לא מנוצלים לטובת התושבים ובפיתוח נוף אדריכלי. כ- 6,500 מ"ר נבנו לשימושי משרדים מסחר וחנויות,  כ-10,000 מ"ר של מבנים קיימים שופצו והוסבו לשטחי מסחר וחנויות ואף בוצעה השקעה בשיפוץ מבנים עירוניים ופרטיים לטובת מיזמי תרבות עיצוב ואמנות.

קרדיט הדמיה: אדר’ דודי גלור, גלור תכנון ואדריכלות בע"מ

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים