חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

המרוץ של חוק העזר נגד חוק המרכולים

 

צו מניעה שביקשו הליכוד והבית היהודי נגד עיריית גבעתיים מנע קבלת חוק עזר שיסנדל את חוק המרכולים של הרב דרעי. במודיעין ראש העיר שראה את הנולד והעביר את חוק העזר. האם דרעי ינסה לפסול את חוק העזר? במרכז השלטון המקומי לא מתכוונים לשבת בחיבק ידיים

 

 במרכז השלטון במקומי שלמי ששכח, בראשו עומד ראש עיריית מודיעין חיים ביבס, קיוו שהרב דרעי לא יפריחע למועצת עיריית גבעתיים לאשר את חוק העזר המאפשר פתיחת בתי עסק בשבת, דקה לפני שחוק המרכולים של דרעי יעבור בכנסת.

קיוו, אבל מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים, הפעם אנשי הליכוד המתהדרים בייצוג הרוב בחופשי, חברו לאנשי הבית הלאומי, וביחד הצליחו להוציא צו מניעה. 1:0 זמני להרב דרעי.

במודיעין לעומת זאת, ראש העיר חיים ביבס שראה את הנולד וגם הבטיח ליזמי המע"ר עסקים פתוחים 24/7, מיהר זה מכבר לאשר במליאת מועצת העירי חוק עזר המאפשר פתיחת בתי עסק.

כזכור, החוק המקורי של הרב דרעי מדבר כרגע על יישום החוק מיום  אישורו ברשומות, אך האם הוא יאשפר לרשויות כמו מודיעין "לעקוף" אותו? לא בטוח.

ממה שנודע ופורסם בכוונת הרב בתמיכת קואליציית אומרי ההן, להרחיב את החוק ולהחילו גם על רשויות שכבר אישרו את חוק העזר. האם יצליח... ימים יגידו.

ובינתיים ובעקבות הארועים בגבעתיים, פנינו למרכז השלטון המקומו וביקשנו התייחסות, והנה תגובת המרכז:   "חוק המרכולים פוגע בסוברניות של השלטון המקומי ורומס את שיקולי הרשות המקומית, כדי לשמש כלי פוליטי בידי משרד הפנים. הרשות המקומית ונבחריה מכירים ומייצגים את הצרכים העירוניים בצורה הטובה ביותר ורק בידיהם צריכה להיות ההחלטה אם לפתוח בתי עסק בשבת עפ"י אופי ומרקם הרשות. באם החוק יעבור ונידרש לכך- נפנה לערכאות המשפטיות הנדרשות".

 
 
 
mcity

mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים